Bronchitusaanval en geen ventolin bij de hand, wat nu?

Wat is er nog meer tegen een bronchitus aanval te doen zodat de luchtwegen weer open komen te staan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (6)

Optie 1: dienstdoende apotheek bellen, er is er altijd een open.

kun je echt niet weg probeer dit:

Kompres van mosterd op de borst, of mosterd zaad.

Warm bad met veel verse dennennaalden. (klotezooi om op te ruimen daarna, maar werkt wel ;-) )

Even een dieet van groente en vruchtensap, en rust houden

Na elke hoestbui wat water drinken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja ff vijf minuten een paar uur dennenaalden zoeken^^ vergeet je gelijk je bronchitis :P
Maar deze bomen hebben een heilzame werking op carapatienten in het algemeen
Klinkt misschien stom, maar koffie schijnt ook wel eens te helpen weer een beetje op adem te komen, iig bij mijn vriendin wel
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij mij help een warme douche ook wel (de stoom verwijd je longen) Maar een nachtaphotheek zal je nooit weigeren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat bij mij erg goed helpt is inderdaad koffie en anders cola.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
heet douchen, de stoom weekt het slijm los... zodat je weer lucht krijgt, eigen ervaring
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Soms wil een dennengeur kaarsje weleens helpen.
Maar dat moet je natuurlijk wel bij de hand hebben.
Indien dit niet is wil heel rustig zijn en af en toe nippen aan rooibosthee weleens verlichting geven.
Buitenlucht is de laatste tip.