Als je twee liter water drinkt dan helpt dat inderdaad om je lichaam 'schoon te spoelen': afvallen betekent dat je vetten verbrandt. Die vetten die je hebt opgeslagen, bevatten behalve energie ook nog verontreinigingen. Het is goed als je veel water drinkt, want met de urine komen ook veel afvalstoffen mee die door de nieren uit het bloed worden gehaald.
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Ha, die Puntkomma;

Het geeft je langer een 'vol' gevoel en het helpt een goede spijsvertering.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je eet veel minder omdat je je 'vol' voelt. Het is beter voor je lichaam omdat het reinigt, je wordt er niet dik van én het is lekker (vind ik, dan).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Water in je lichaam is een belangrijk transportmiddel voor voeding en afvalstoffen.
Bij te weinig water drinken stagneert dit transport.
Giftige afvalstoffen hopen zich op en je gaat je niet lekker voelen om uiteindelijk ziek te worden.
Voldoende water drinken verlaagt de ph waarden van je lichaam, wat weer belangrijk is voor je gezondheid.
Als je veel water drinkt dan kan je bij voldoende inspanning ook flink zweten dat erg goed is voor je lichaam.
Voldoende water drinken voorkomt crystalvorming in je blaas en nieren.
(nierstenen)
Voldoende waterdrinken is dus erg gezond.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Afgezien van het feit dat het sowieso goed is om genoeg te drinken is mijn ervaring dat het dus niet helpe bij het afvallen. Als ik veel water drink krijg ik juist veel gauwer een knorrende maag en ga dus meer eten. Ze zeggen dat je je vol moet voelen ervan nou, kennelijk ben ik dan de uitzondering die de regel bevestigt!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik heb dat ook :((
+1
Nee het helpt helemaal niet. Het onderdrukt het hongergevoel niet en het geeft je ook geen vol gevoel, want water is zo weer uit je maag verdwenen. Je moet wel ongeveer dagelijks 2 liter vocht binnenkrijgen, maar dat is inclusief je vaste voedsel, koffie, thee, melk, frisdrank, enz.

Maar als je water lekker vind, is er niets op tegen. Teveel water drinken kan overigens ook schadelijk zijn voor je gezondheid, zelfs dodelijk. Maar dan moet je wel eerst een litertje of vijf achter elkaar wegklokken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja het helpt om 2 punten:je zit meer vol en dus minder honger(al moet je op een gegeven moment wel iets met het water doen,thee bijv. anders word je zo flauw van al dat water)vooral tijdens eten drinken dat werkt als een sponseffect en het tweede punt is dat het zorgt dat je afvalstoffen goed af worden gedreven je lichaam uit