Ja, dat is veel te snel en erg ongezond. Als je dit red (wat ik al betwijfel) dan kan ik je garanderen dat je even daarna iets van 12 kilo weer aankomt.

Toegevoegd na 2 minuten:
Gebruik eens de zoekfunctie op deze site (zoekterm: afvallen tips)
Daar vind je antwoorden hoe je op een gezonde en blijvende manier kunt afvallen.

Maar als ik je andere vragen lees raad ik je an om professionele hulp te zoeken, want je bent totaal de weg kwijt hoe je op een gezonde manier met voeding om hoort te gaan.
Ritsuka
12 jaar geleden
Ja, dat is te snel.
Als je tenminste blijvend slanker wilt blijven.

Afvallen is vaak het probleem niet he?

De kilo's er af houden, dat is wel het probleem.

Over het algemeen is meer dan 1 kg per week afvallen te snel.
Zodra je ook maar weer een beetje normaal gaat eten,
gaat jouw lichaam van die extra calorieën profiteren door ze lekker op te slaan, voor als jij weer eens
zo'n crash dieet bedenkt.
En dus vliegen die kilo's er weer aan.

Maar iedereen die aan een streng dieet begint
zoals jij blijkbaar,
die gelooft dat toch niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ritsuka
12 jaar geleden
Wat vaak het probleem is, ze vallen af en zijn blij. Vervolgens komen ze weer aan, plus een paar kilo meer dan ervoor. Dan denken ze: hey, die methode werkte goed, en gaan weer lopen crashdieten.
En zo verpest je langzaam je metabolisme.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik stelde de vraag voor een collega( die nu heel zuur kijkt haha)die altijd met die malle vragen komt, maar mij niet gelooft als ik zeg dat het vreselijk ongezond is.... dus bedankt voor jullie pinnige antwoorden...
Ritsuka
12 jaar geleden
Als dit voor je collega is, voor wie zijn die andere 2 vragen dan?
Nee, dat valt op zich mee, gezond afvallen is ongeveer 1 kilo per week en 10 kilo in 7 weken is 1,3 kilo per week. Iets meer maar niet dodelijk snel of gevaarlijk voor de gezondheid.

Toegevoegd na 27 minuten:
Ik wil hierbij wel even zeggen dat een goed ontbijt de gezondste maaltijd is die je maar kan hebben. In Engeland is het ontbijt zelfs de maaltijd met de meeste calorieen omdat je die over de gehele dag kan verbranden.

1,3 kilo per week afvallen is niet ongezond maar 1 maaltijd per dag wel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ritsuka
12 jaar geleden
Lees de andere vragen van deze persoon eens, hij/zij is een beetje de weg kwijt.
Het hangt een heel klein beetje af van hoeveel overgewicht je hebt, (iemand van 250 kilo mag sneller afvallen dan iemand van pakweg 80), maar meer dan een kilo in de week is eigenlijk altijd te snel.

Afvallen doe je niet door je lichaam uit te hongeren, maar door langzaam je eet- en leefpatroon aan te passen aan dat van een slanker lichaam, zodat je lichaam vanzelf 'volgt'. Minder eten en meer bewegen dus, waarbij het eten op de lange duur belangrijker is dan het bewegen, dat wel weer kan helpen om wat sneller af te vallen.

Een kilo per week tot een kilo per maand is wenselijk, en komt meer overeen met het tempo waarin je het er aan gegeten hebt. De schade aan je lichaam wordt dan tot een minimum beperkt (want ook afvallen is niet per definitie gezond, zelfs als het resultaat dat wel is), en je huid krijgt de tijd een beetje mee terug te rekken.

Wanneer je een levensbedreigend overgewicht (morbide obesitas, BMI boven de 40) hebt en bijvoorbeeld voor een operatie staast, kan een crashdieet onder begeleiding van het ziekenhuis het beste uit twee kwaden zijn, maar in alle andere omstandigheden is dit eigenlijk te snel voor het goede, en de kans dat het beklijft is dan ook minimaal.

Niet doen dus ; hou een beetje ruimte, dan hou je het ook langer vol. Want dat is uiteindelijk de bedoeling : een leven lang slanker ; niet een half jaar crashen om in een jaar of twee weer alles aan te komen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ritsuka
12 jaar geleden
+ !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
helemaal mee eens een +
Als je het met de juiste begeleiding doet en dus niet door helemaal niets meer te eten is het niet te snel. Zo zegt het dieet van prodimed bijvoorbeeld dat je 15 kilo in twee maanden kan afvallen. Hierna blijft je natuurlijk wel op controle om het gewicht te behouden en langzaam weer over te gaan op normale voeding.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hangt ervan af waar je vandaan komt. Als je van 140 kg naar 130 kg gaat is dat minder 'te snel' dan van 60 naar 50. Belangrijkst is een gezond eetpatroon aan te leren dat je lang vol kunt houden en dat bij je leefstijl past, anders zit je zo weer op je oude gewicht.
1x per dag je vol vreten, je andere vraag, zal niemand je aanraden! (hoewel... dat kan ik niet beloven natuurlijk)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is de grootste onzin die ik ooit heb gehoord! Ik heb er zelf ervaring mee. Ik heb een tijd lang een dieet gevolgd (zie bron), dit beloofde 5 tot 17kg gewicht vermindering in 11 dagen!!! Overigens een heel professioneel dieet, ik ben dan ook in 7 weken veel en veel meer dan 10 kilo afgevallen en ik ben nog kerngezond, of liever gezegd; juist nu kerngezond! Ik zet het linkje wel in de bron, ik heb er zelf namelijk veel aan gehad.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Snel afvallen is nooit goed, maximaal een kilo per week.