Potje met glucosestrips op de keukenvloer gevallen. Kan ik ze nog gebruiken?

Het potje viel van de aanrecht af en de strips zijn er allemaal uitgevallen. Kan ik ze nog gebruiken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (1)

Nee, helaas maar dat kan niet meer. De strips zijn toch vies geworden en is dus niet meer betrouwbaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het enige juiste antwoord. +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankje!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Indien de strippen aan de testzijde droog zijn gebleven
dan zijn ze nog wel betrouwbaar.
Zo smerig is het toch niet in de keuken?
Bedenk wel dat ze 1 euro per stuk kosten.
Doe maar een test met zo,n gevallen strip.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ookal zijn ze drooggebleven kan het zijn dat er vuil op is gekomen. Ze zijn niet meer betrouwbaar dan. Tijdens mijn opleiding verzorgende is dit ook besproken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lariekoek.
De teststrips worden ook wel eens verkeerd aangepakt uit het buisje, terwijl de testzijde gevrijwaard moeten blijven van vingerafdrukken.
Dan doet men evengoed een test.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
klopt platje +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ook dan is hij niet meer betrouwbaar. Degene die de strip dan nog gebruikt werkt niet volgens het protocol. Geen lariekoek.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als de buurtslager uw biefstuk op de vloer laat vallen dan blieft u deze biefstuk niet meer, maar als u ze zelf in de keuken laat vallen dan kijkt u even om en om of er niets aan zit en dan gaan ze toch de koekenpan in.
Zo,n vaart loopt het niet met uw strips.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt ze zijn idd lastig eruit te krijgen, zonder aan te raken. Het is inderdaad zonde.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Doe 2x direct achter elkaar een test en u zult zien dat er geen verschil is. (of gooi 50 euro in het water)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met alle respect, maar de huisarts of de diabetesverpleegkundige stelt met eigen middelen vast of u diabetes 1 of 2 hebt.
Moet u later zelf insuline inspuiten dan krijgt u de teststrips gratis. (want dan moet u zelfs vaker uw suiker controleren met behulp van de strips) Test zowel de nuchtere alsmede de nietnuchtere waarden.
Natuurlijk is er in de zorg een protocol.
Als men in het bijzijn van de patient teststrips laat vallen,
dan worden deze niet meer gebruikt.
Maar betreft het eigen aangekochte middelen, dan is het andere koek. Dan zijn wij niet zo weggooierig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Diabetes is een serieuze ziekte, daar moet je serieus mee omgaan. Ik werk bij mensen thuis en weet zeker dat al mijn collega's nieuwe strips bestellen wanneer ze gevallen zijn.