Wat te doen bij een hardhandige vriend?

Een vriendin van me heeft een vriend. Hij beledigd haar door bijv te zeggen. We bestellen op jou naam bij de restaurant want je zal overal wel bekend staan dat is je aan te zien. Nu waren ze van de week aan het stoeien en deed hij haar pijn. Ze vroeg hem op te houden maar deed dit niet. Alleen als ze genade zei of een kus gaf. Toen hij haar los liet ging ze huilend weg met 2 gekneusde polsen. Hij geeft haar wel dure cadeau's waardoor ze haar schuldig voelt. Eat te doen?

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik bedoel Wat te doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Huiselijk geweld begint hier.
capthavoc
12 jaar geleden
en erger !!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
'hardhandig' en 'vriend' gaan niet samen
flyingcrow
12 jaar geleden
Zo is het Katoen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is een mooi voorbeeld van een wolf in schaapkleren !!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je vriendin heeft geen vriend. Ze heeft een baas.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2 gekneusde polsen, dus nu beide in het verband? Of waren ze enkel een beetje gevoelig?
(dit maakt voor het antwoord verder niet uit, lijkt me geen gezonde relatie)

Het beste antwoord

Stoeien is leuk maar niet als er breuken en kneuzingen van komen. Deze "vriend" houdt niet van verliezen en weet niet van ophouden. Hij koopt liever cadeaus om het goed te maken omdat hij dan geen excuses hoeft te maken en zijn vriendin dan eigenlijk op die manier dwingt zijn fouten te vergeven en vergeten, dat is zijn manier liefde nemen, geven alleen in vorm van cadeaus. Dat is geen liefde, zij is zijn speelbal en hij is haar kwelgeest. Dit is het begin van een relatie die voor haar slechts alleen uit angst zal bestaan. Een onnodige lijdensweg kan je voorkomen door er direct een eind aan te maken, dat moet je vriendin niet alleen doen maar met iemand erbij. Zij is beter af alleen maar veilig dan samen maar als boksbal. Ik wens haar het allerbeste en een veel lievere vriend die zijn liefde durft uit te spreken en te laten zien in plaats van dure cadeautjes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heel goed antwoord! Inderdaad zorgen dat ze niet alleen is wanneer ze een eind aan de relatie maakt.
Verdiende dikke +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dankjewel voor je goede antwoord

Andere antwoorden (24)

Iemand die tijdens ern stoeipartij je polsen kneust is geen vriend, al koopt hij dagelijks een nieuwe auto voor haar. Einde relatie naar mijn mening.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kristal
12 jaar geleden
mag ik even aansluiten? +1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
helemaal mee eens +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
En nou maar hopen dat dat meisje inderdaad zo slim is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik kan nog geen + geven dus ik geef je wel een denkbeeldige high five :D
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dan geef ik wel een + voor suikerkoekje :)
Advies: Snel lozen, met cadeaus koop je geen liefde.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dumpen inderdaad +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
flyingcrow
12 jaar geleden
precies!!+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Vertel hem direct dat dit niet kan, naar mijn mening.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gelet op de kneuzingen heeft hij daar geen oren naar.
Bij het stoeien al 2 gekneusde polsen? Dat wordt wat als meneer boos wordt! Een advies: wegwezen.
De cadeaus hebben niets met dit gedrag te maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet mee bemoeien. Zij maakt het zelf mee en besluit zelf steeds terug te gaan, dus vindt ze het toch wel best.
Als je je er in mengt zal het je nog kwalijk genomen worden ook.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
capthavoc
12 jaar geleden
Als je zo snel mogelijk ingrijpt dan zal er misschien nog wat te redden zijn en doe dat met zo veel mogelijk mensen op de hoogte te stellen
als je gaat merken dat ze je gaat mijden dan is hij de oorzaak daarvan.
mocht hij jouw ook bedreigen dan heb je hem in de smiezen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja leuk bedacht. de realiteit is dat dat andere meisje hem in bescherming neemt en het je nog kwalijk neemt ook omdat je je er mee bemoeit. Ze gaat niet voor niets steeds terug.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Of ze staat ineens huilend aan de deur met een blauw oog en een gebroken pols omdat die vriend boos was.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja en daarna gaat ze weer naar hem terug.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jullie minnen graag zie ik. Tuurlijk wil je het liefst helpen en ingrijpen. Het resultaat zal alleen niet het gewenste effect geven. Ze gaat nu ook steeds terug en de vraagsteller zal degene zijn die er uiteindelijk op aangekeken wordt als het weer mis gaat. Vriend gaat haar zelfs als oorzaak van de ruzies aanwijzen Vandaar mijn advies, niet mee bemoeien. Mijn antwoord is dan ook gegeven in het belang van de vraagsteller. Dit is geen taak voor een vriendin om zich er in te mengen. Ik spreek uit ervaring en vraagsteller zal zien dat het zo zal eindigen al geven jullie nog 100 minnetjes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De adviezen die verder gegeven worden zouden goed zijn als het haar eigen vriend was die dit bij haar deed. Maar dit is anders.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben het eens met Mokummer. Daarom zei ik ook tegen de vraagsteller: één keer proberen, en niet meer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vind jou antwoord goed hoor dat is ook zo maar ik vraag dit eigenlijk ook wel beetje namens haar zodat ze ook ziet wat anderen er van vinden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tanjalobster jij ziet het helemaal goed :-)
Wopkje als het echt zo erg is als het nu gebracht wordt zal iedereen haar adviseren weg te gaan. De vraag is dan ook of hij het net zo ervaart of misschien echt niet bewust is dat hij hardhandig is en het als een lolletje ziet. Je hebt heel veel mensen die stoeien en een ander genade laat zeggen of een kusje op die leeftijd. Het vernederen van haar kan ook weer uit onzekerheid komen.
Ik zou geen oordeel durven vellen op basis van deze informatie. Of hij is een eikel of zij een drama queen. Als ze blijft zal hij vast niet zo een eikel zijn.
capthavoc
12 jaar geleden
Spelletjes ok maar dure kadootje dat is de giveaway
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat hoeft niet perse. Er zijn zat jongens die juist op die manier willen laten zien hoeveel ze van iemand houden. En voor sommige geldt het dat ze denken dat het DE manier is om liefde te tonen. Het past in beide idee
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn laatste reactie plaatste ik via mijn telefoon en is niet compleet aangekomen zie ik nu. Het past in beide ideeën en is voor mij dus niet de overtuiging dat hij daarmee bevestigt dat hij echt slecht is. Cadeautjes worden heel vaak echt gegeven uit liefde en niet alleen om te manipuleren.
Het is een tactiek van dit soort mannen. Eerst slaan of pijn doen en dan sussen met geschenken. Je vriendin doet er goed aan om te breken met deze man, want hij zal steeds een stapje verder gaan.....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dumpen die vent want het wordt alleen maar op den duur erger en dan zou ze blij zijn met 2 gekneusde polsen. Iemand die van je houdt zegt geen dingen om je te beledigen of pijn te doen, echt niet! Als praten met hem niet helpt, (wat zij trouwens zelf moet doen) dan moet je haar maar voor bereiden om er langzaam een einde aan te breien. Als een keer met stoeien iets gekneusd raakt dan zal iemand die dat niet met opzet doet zich er erg kl*** bij voelen en geen dure cadeaus gaan kopen. Liefde is niet te koop en liefde is er niet om elkaar pijn te doen op wat voor manier dan ook. Respect, geborgenheid en vertrouwen zijn erg belangrijk in een relatie. Ik hoop dat ze nog niet met hem samen woont want dan wordt het veel erger! Probeer haar dat op een rustige manier aub bij te brengen. Sterkte!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is typisch loverboy gedrag haal haar daar zo snel mogelijk weg.
Want over een tijdje durft ze helemaal niet meer nee te zeggen.
hoe oud is je vriendin ?
jonger dan 16 ? ouders inlichten ?
en die kado,s ? daar moet ze niets van aantrekken
12 jaar geleden
Hij beledigd haar om haar te kleineren, om haar onzeker te maken. Hij doet haar fysiek pijn om te laten zien hoe sterk hij is en hoe weinig ze tegen hem in kan brengen. Dat alles doet hij omdat hij macht over haar wil hebben. Door haar klein te maken wil hij zichzelf groter maken.
Vervolgens koop hij dure cadeaus omdat hij zich schuldig voelt maar ook om haar te verwarren, de bedoeling daarbij is dat zij gaat twijfelen aan haar eigen oordeel.
Als zij die cadeaus aanvaard aanvaard ze hem en zijn gedrag. Dat moet onmiddellijk stoppen.
Deze man is hard op weg om je vriendin volledig in zijn macht te krijgen en de relatie krijgt waarschijnlijk een verloop met psychische en geestelijke mishandeling. Ik vermoed dat deze man ook jaloers is en het is waarschijnlijk dat hij probeert haar te isoleren van haar vrienden en familie. dat zal hij doen door haar familie en vrienden zwart te maken.
Je vriendin doet er verstandig aan om al het contact te verbreken. Ze moet onmiddellijk stoppen met het aanvaarden van alle cadeaus, als het even kan moet ze de cadeaus die hij al heeft gegeven teruggeven.
Ze moet leren inzien dat dit soort mannen uiteindelijk alleen maar ellende te bieden hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ Juist deze vrouwen zien het jammer genoeg niet in dat ze met een gestoorde omgaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Maria16: dit soort mannen zijn gestoord, ja, maar het is nog gecompliceerder dan dat. De vrouwen die dit soort wantoestanden toestaan maken het mogelijk dat dit soort mannen zich zo gestoord kúnnen gedragen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet het en heb dit dan ook nooit begrepen en ik begrijp het nog steeds niet.
Zoiets noemt men toch blinde verliefdheid?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Maria16: nee, volgens mij is het niet zozeer verliefdheid (alhoewel liefde natuurlijk wel blind kan maken) maar eerder een diepgewortelde onzekerheid.
Als je jezelf voldoende waard vind laat je je niet zo behandelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dikke +
Wat te doen:
- Voor je vriendin: wegwezen daar en nooit meer teruggaan.
- Voor jou: één keer proberen je vriendin weg te krijgen van die griezel.

Maar niet meer dan één keer. Als zij er steeds voor kiest om hem toch te blijven zien, kan dit jaaaaarenlang blijven duren en is zij zelf net zo schuldig als hij. Daar wil je niet tussen zitten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ookal duurt zoiets jaaaren, zij is nooit, nooit schuldig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Soms duurt het jaren voordat je zo'n stap maakt om je vriend die hard handig is te verlaten, ik spreek helaas uit ervaring. Zelf heb ik het als erg rot ervaren dat mijn vriendinnen deden als of het allemaal wel mee viel, zelfs nadat ze er getuige van waren. Als je een echte ware vriendin bent, dan blijf je je best doen om je vriendin er van te overtuigen en over de streep te trekken die eikel te verlaten. En zoals jij beweerd dat zij net zo schuldig is als hij dan begin ik te koken!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dames, ik spreek zelf ook uit ervaring.
Ik voel er niet zo veel voor om hier mijn persoonlijke dingen uit de doeken te doen, maar ik heb er in ieder geval niet jaaaren over gedaan. Net 20 was ik, en ik heb DIRECT een punt gezet achter deze relatie. Ik heb niet gekeken naar "hoe lief hij kan zijn" of naar "hoe veel ik nog van hem houd". Nee, ik heb gekeken naar wat ik zelf "waard" ben, en of er iemand was die mij ooit zo zou mogen behandelen. En ik kwam binnen 24 uur tot de conclusie dat ik dit gedrag nergens aan had verdiend, en dat er NIEMAND was die zo met mij mocht omgaan. En dáár heb ik naar gehandeld! Aangifte gedaan, spullen gepakt en weggegaan. En NOOIT meer terug gegaan! Dus nee, ik denk er niet te gemakkelijk over.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet iedereen is zo sterk als jij Natha, en de omstandigheden zijn ook niet overal hetzelfde.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geen uitspraken doen over situaties waarover jij niets weet Siska!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb verkeerd gelezen. Ik zie nu pas het woord "overal". Excuses.
Een heel simpel antwoord: uitmaken en aangifte doen van mishandeling
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met zulke vrienden heb je geen vijanden nodig. Hij kent geen grenzen en duwt haar grenzen steeds een stukje verder. Als zij hem vraagt om op te houden en hij weigert dat, tenzij ze eerst genade zegt of een kus geeft, dan is hij haar aan het dwingen om dingen te doen die ze niet wil. En dat is mishandeling.

Als ze dat nu over haar kant laat gaan 'omdat hij verder zo lief is voor haar', zal het er verderop in de relatie echt niet beter op worden. Hij is gewend om z'n zin te krijgen en hij zal zorgen dat hij zijn zin krijgt.

Als jij een echte vriendin bent, dan waarschuw je haar voor dit soort mannen. Vertel haar dat hij misschien wel lief kan doen, maar dat zijn karakter al verpest is en dat ze daar echt niks aan kan veranderen. Mensen veranderen alleen als ze dat zelf willen, niet omdat hun vriendin dat wil.

Als ze niet naar je wil luisteren, zal ze het toch zelf moeten leren. Laat haar niet vallen als ze zich van je af keert, maar blijf haar vertellen dat deze man slecht voor haar is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is gewoon iemand die niet weet hoe hij liefdevol met iemand om moet gaan en daardoor 'raar' doet, op de één of andere manier lijkt alles wat hier staat toch een (welliswaar zeer foute) poging tot contact en binding.

Kans is erg groot dat dit komt door dingen die hij zelf heeft meegemaakt. Ik ga niet speculeren maar het kan van alles zijn, van misbruik tot verwaarlozing of mishandeling.

MAAR tot zover ga ik in het verklaren van zijn gedrag. het is daarmee NOOIT goed te praten, OOK niet als hij gewoon niet beter weet.

Het makkelijkst voor je vriendin (maar dat voelt zij zeker niet zo) is het verbreken van de relatie. Doet nu pijn maar bespaart haar VEEL ellende in de toekomst

Alternatief is eisen dat hij hulp zoekt maar ik weet niet of ze dat kan
amigo
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hij is 24 en zij is 23 dus jah
Laat haar weten dat het echt niet kan wat hij doet. Wees er altijd voor haar en laat haar dit ook merken. Praat met haar wat ze zelf wilt. Wil ze bij hem weg en durft ze niet of is het alleen schuldgevoel of wil ze bij hem blijven. Ik zou eerst eens goed met haar een gesprek aangaan en vragen wat zij wilt. Samen kun je dan ook bekijken wat te doen en welke stappen te nemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat een brute machtswellusteling.
Dumpen die gast, als hij zijn vriendin "per ongeluk "eens dooddrukt heeft ze niets meer aan al die spullen.
Als hij in het begin van de relatie al dit gedrag vertoont , wordt dat op den duur veel erger.
Ik zie dit als een gevaarlijk narcistische persoon waarmee je niet gelukkig kunt worden.
Deze stelling is gebaseerd op juistheid van de toelichting van de vraag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
typische alpha gedrag waarschijnlijk is het een onzeker knulletje van binnen en moet die zich dan voor de buiten wereld groot houden je vriendin moet hem eens goed toespreken want dit kan natuurlijk niet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met je vriendin naar de politie gaan en daar alles vertellen wat er gebeurt. Zij bepalen verder wel van hoe en wat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk persoonlijk dat jij bijna zelf niets kan doen aan deze situatie. Het enige wat jij kan zeggen tegen je vriendin is dat jij jezelf zorgen maakt en zeggen wat deze situatie met jou doet. Je kunt haar steunen, maar ook haar kun je niet zeggen wat zij moet doen. Dit is haar leven. Wat die vriend doet achter jouw rug om, daar kun je niets van of over zeggen. je was er niet bij, dus weet je ook niet wat er exact speelt. Als hij zoiets doet waar jij bij bent, dan kun je hem wel zeggen dat het niet acceptabel is wat hij doet.

Dit is haar leven en haar keuze!!!
Het enige wat jij kan doen is met haar praten en haar steunen in moeilijke tijden, maar meer kun je niet doen.!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit masochistise gedrag is een teken aan de wand. Waarschijnlijk is haar eigen waarde niet groot en heeft hij dat feilloos in de gaten ! Zijn hele doen en laten beloven geen leuke fijne warme liefdevolle relatie. Hij koopt zijn schuldgevoel af en voila het werkt nog ook ! Zij voelt zich schuldig en dader terwijl hij de wortel van het kwaad heeft gezaaid. Verstand is hier de beste raadgever, deze relatie verbreken zo snel het kan... En je vriendin duidelijk maken dat dit echt gestoord gedrag is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zonder voorgloeien je auto starten en met gierende banden zowel de straat als die relatie uit!!!
geen discussie over mogelijk wat mij betreft
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dump die jongen en als het nog erger wordt is het verstandig om naar de politie te gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dumpen......
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewoon dumpen lukt je vriendin blijkbaar niet. Ik ken de situatie verder niet, maar het komt vaak voor dat vrouwen telkens terugkeren naar een man die hen slecht behandelt. Dat kan een reden hebben. Mogelijk heeft je vriendin er (professionele) begeleiding bij nodig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hier gaan mn nekharen van overeind staan. Ik denk dat ze vooral zelf moet voelen dat dit niet kan. Probeer er met haar over te praten zodat ze zelf met dat inzicht komt. Het enigste wat je kan doen haar steunen en in de goede richting drukken. Het zal jammer zijn als jullie vriendschap erdoor kapot gaat. Deze dingen liggen nou eenmaal heel gevoelig.

1 Ding is zeker.... Ze moet weg bij die kerel!!! Voordat ze er gevangen in zit. Ze zal niet de eerste zijn en helaas ook niet de laatste.