Mag je bij een ct scan (hele lichaam) een spijkerbroek of een broek met rits aanhouden? en een overhemd?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat krijg je dan wel te horen. Ik denk dat het wel mag want ze kunnen er toch doorheen kijken.

Antwoorden (2)

In de bron staat veel informatie over de CT Scan. Ik lees dat je kleding gewoon kunt aanhouden. Als er kans is dat de röntgenstraal de geslachtsdelen raakt, kan de arts ervoor kiezen op die plek bescherming te leggen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet als er metaal aan de kleding zit.
Het beste kunt u onder- en bovenkleding dragen zonder metaal (beugel van de beha, ritssluitingen , drukkers, sierapplicaties). U hoeft dan minder kleren uit te trekken.