Heeft iemand een goede tip om je luchtwegen te beschermen zonder het gebruik van een mondkapje?

Ik krijg het van mondkapjes altijd nog benauwder door de lucht die eraan hangt. Een doek om mijn gezicht knopen helpt ook niet want die zakt ondertussen ook vaak af.

Toegevoegd na 1 uur:
Niet dat het wat uit moet maken voor mijn vraag, maar het gaat om dampen en stofdeeltjes die tijdens het uitvoeren van mijn hobby's prikkelhoest en benauwdheid veroorzaken.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (4)

Voor kortere periodes, adem inhouden. Als je met een spuit busje verf bezig bent bijvoorbeeld. 30 sec moet lukken. Even buiten lucht happen en verder gaan....:\
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een paar keer per dag een paar theelepels honing nemen verzacht en werkt als een antibioticum en wat vaseline in je neusholtes zodat het niet in je luchtwegen kan komen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
amigo
12 jaar geleden
leuk idee maar als je door je mond ademt komt het OOK in je luchtwegen...
Het hangt er van af WAAROM je je luchtwegen wilt beschermen en waartegen.

Werk je op een lab waar je met gevaarlijke pathogen werkt kun je het toch beter benauwd hebben dan een halfzachte andere oplossing gebruiken (en dat mag niet eens)

Moet je 5 planken zagen kun je ook proberen het buiten te doen of gewoon zo (van dat stof, als het hout is ten minste) krijg je in principe niks.

Verder verkopen ze bij bouwmarkten verschillende maskers, sommige zijn natuurlijk VEEL duurder maar ademen ook iets beter

Tot slot zit die benauwdheid voor 80% tussen je oren.
Bij bedrijven moeten mensen met persluchtmasker op zwaar fietsen als training (om te voorkomen dat ze inderdaad in de stress schieten als ze met zo'n kap op een trap moeten oprennen)

Dus je kunt ook gewoon oefenen en goed focussen op al dat stof dat je buiten houdt
amigo
12 jaar geleden
Je kan eens kijken bij de apotheek voor snuitjes, dat zijn van die papieren doekjes met elastieken voor je oren en dat is beter als je snel benauwd krijgt. Als je dan nog benauwd wordt, is het erg ongezond om dan met producten te werken die je zieker maken, misschien kan je kijken voor andere producten(andere geur)?