Kan al dat vocht kwaad?

Ik heb "iets" aan mijn knie, waarschijnlijk is het mijn meniscus. Nu loop ik al 4 weken met een enorme dikke knie, de omtrek is 7 cm meer dan mijn andere, gezonde knie. Mijn onderbeen is 3cm dikker.
Koelen, been omhoog, tubygrip, het helpt allemaal niets. Ik vraag mij nu dan ook af of al dat vocht geen kwaad kan?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (4)

Ik neem aan dat je al een dokter heb bezocht?
Dat vocht kan zeker kwaad, en kan in het ergste geval tot een open been leiden! Ik zou me dus zeer zeker laten doorverwijzen naar een specialist!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het vocht is een reactie van je lichaam dat er iets niet goed zit. Het bevordert de genezing natuurlijk niet. Omdat in je knie het vocht nergens heen kan gaat het naar buiten (het moet toch ergens heen) en levert het een dikke knie op. Ik zou het morgen wel duidelijk aangeven. In sommigge gevallen kunnen ze het ook draineren, maar daar zal de arts je meer over kunnen vertellen. Als je twijfeld kun je ook altijd even met de assistente van je huisarts bellen, misschien heeft zij nog een andere suggestie? Zij is voor dit soort dingen opgeleid.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is jammer, mijn ervaring is dat de assistente soms nog wel eens iets weet. En inderdaad 7 cm is behoorlijk. Sterkte morgen ik hoop voor je dat ze er iets aan kunnen doen.
Doordat ik al 20 jaren met knieproblemen kamp,en er 6 kijken correctie-operaties aan heb gehad,met daarna en ook ervoor,steeds weer dikke knieen,bleek gedurende die tussentijd toch het laten verwijderen (met een spuit eruit
halen) waarna er iets anders ingespoten werd.de beste oplossing.
Het is wel gedaan in Duitsland,met een speciaal goedje waarvan ik niet weet of ze dat in Nederland ook gebruiken.
De naam: SYn-fisk of Hyalart.
Het vocht is lastig,het is echter een reaktie in de knie als er iets mis is met kraakbeen of meniscus.
Koelen is nooit verkeerd vooral als het pas ontstaan is.
Been hoog (voet hoger dan bovenbeen) helpt ook.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
is zeker niet goed zo'n dikke knie.
wat is er gebeurt dat deze zo dik werd?
gekoeld reeds?
ga zeker naar de huisarts!