Een traditionele- of een Infraroodsauna kopen ?

Wat is het beste voor de gezondheid ? Een traditionele sauna of een Infraroodsauna ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Ik vind een infrarood veel prettiger. Is veel sneller warm, goedkoper in verbruik, goedkoper in aanschaf.Traditionele sauna neemt meer plek in. Infra rood is ook erg goed bij reumatische klachten en verwarmt je lichaam "van binnen". Je moet je even goed laten informeren naar de verschillende infrarood lampen lange golf/korte golf, hier zit veel verschil in. Wij hebben hem bij Bonhof Groep in Groenlo gekocht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

De traditionele sauna is waarin de lucht in de saunaruimte wordt verwarmd. De lucht kan een heel hoge temperatuur bereiken en de vochtigheid is controleerbaar. Aan de andere kant verwarmt de infrarode sauna het individu, het lichaam, in plaats van de lucht. De temperaturen zijn lager en de vochtigheid is ook anders. Bij het kiezen tussen een gewone sauna en een infrarode sauna moet men rekening houden met de verdraagzaamheid van de hitte van de personen die de sauna zullen gebuiken

Toegevoegd na 8 minuten:
De sauna regelmatig bezoeken is gezond voor lichaam en geest. Saunabezoeken houden je jeugdig en gezond.

Door het overvloedig zweten verlaten alle schadelijke stoffen je lichaam en je immuum systeem wordt er sterker door. Het kost geld maar is absoluut de moeite waard aangezien je je in ruil daarvoor beter, gezonder, fitter en energieker voelt.

Het intensieve zweten is goed voor het “klimaat” van het lichaam. In de sauna , bij een temperatuur tussen 80 - 90° en 13% van de vochtigheid van de lucht ondergaat het lichaam een spanningssituatie. Elk orgaan begint intensiever te werken en er is een betere bloed-toevoer naar de huid.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sorrie mariejosse, maar grotere kolder heb ik nooit gehoord over de sauna. Als je zegt, het is lekker, dan ben ik het met je eens. Maar gezond voor lichaam en geest en dat saunabezoeken je jeugdig en gezond houden is op zijn minst uit je duim gezogen maar meer waarschijnlijk volkomen onzin. Kwade stoffen uitzweten. Dat meen je toch niet serieus? "ondergaat het lichaam een spanningssituatie": ben je een uitbater of een verkoper? Desalnietemin ga ik morgen weer lekker naar de sauna!
Ze werken heel verschillend hoor, maar dat zul je wel weten...

Ik kom zo vaak zulk soort vragen tegen... Ik zou ze allemaal willen beantwoorden met het volgende antwoord...

Ga de mogelijkheden aan, kijk en weeg af, onderga de producten, vergelijk ze, kan de prijs een beletsel zijn of niet... Maar ga op je gevoel af... Voelt het goed, dan doe die optie...

Het allerbelangrijkste is: VOELT HET GOED? en als het goed voelt dan moet je er voor gaan... Nooit luisteren wat anderen erover zeggen, het voelt voor jou goed, en daarmee basta...

Wil je een product maar het is te duur, dan voelt die aanschaf toch weer niet goed... Dus altijd: Alles bij elkaar opgeteld en afgewogen, voelt het goed, dan zeg ik: DOEN...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een infrarood sauna in eigen huis of tuin is tegenwoordig een zeer welkome en betaalbare luxe geworden. In onze dagelijkse maatschappij staan wij met grote regelmaat bloot aan stress en schadelijke chemische invloeden van buiten waarover u hieronder meer kunt lezen; Een frequent sauna gebruik helpt u zowel fysiek als psychisch gezond te worden en te blijven.

Is het begin van de tekst op deze site. Zie link.
Leek mij wel goeie info.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
-1 Zie mijn reactie boven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het is en blijft een spirituele en fysieke reiniging; je gaat er niet alleen naar toe omdat het lekker is, zoals je zegt. Lekker heeft inhoud :))
Persoonlijk voel ik altijd meer effect bij een traditionele sauna maar zoals met zoveel dingen is dit een kwestie van wat je zelf het lekkerste vindt. Wat ook belangrijk is, is wat je ermee wilt bereiken, is het puur fysiek het zweten en voor spieren/gewrichten dan zal een infraroodsauna perfect zijn, gaat het je ook om de luchtwegen dan heb je weer meer aan een traditionele sauna.