Dat noem je gewoon de binnenkant van het brood.
Of alleen maar brood.
Daar is geen aparte naam voor.

De buitenkant kunt je de korst noemen, dat is een algemene naam voor een een harde buitenste laag om iets dat verder relatief zacht is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe noem je binnenkant van een auto? Gewoon een auto ! De antwoord ( binnenkant van een brood ) kruim
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://www.encyclo.nl/begrip/Kruim
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, kruim klopt.
Als je het er uit haalt is het niet een zachte massa,
dan is het kruim.
En als je dat droogt, dan kun je er kruimels van maken.....
Maar:
Dat was - volgens mij - de vraag niet!
Kruim. Meestal spreekwoordelijk gebruikt om het beste van iets aan te duiden.
Soms noemt men het ook "mie".

Toegevoegd na 1 seconde:
Nog vergeten te vermelden: vandaar ook het meer gekende woord "kruimel".