kun je verslaafd zijn aan slapen ? wetenschappelijk gezien dus onderbouwd antwoorden aub

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Verslaafd is niet het goede woord. We hebben het allemaal nodig en worden op een gegeven moment gewoon moe, dan moeten we gaan slapen. Zonder slaap zou een mens sterven, dus ons leven is afhankelijk van slapen. Verslaafd aan iets zijn, betekent dat je er ook weer 'van af kunt kicken', bij slaap zal dat nooit kunnen.
Wel zijn er mensen die meer slaap nodig hebben dan anderen.

Ik heb wel begrepen dat als je heel veel slaapt echt meer dan 11 uur elke dag, je suf wordt, en dus moe.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
verslaafd is inderdaad niet mogelijk,
fijn vinden wel maar ja dan kom je weer ergens anders.
ik denk dat het gewoon tussen je oren zit