Als bdsm ontdekt is door de duitse/oostenrijkse arts Richard von Kraft Ebbing, waarom heet het dan Engelse sex?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (2)

BDSM is een engelse term, lijkt me sterk dat een uitvinder die duits is dat doet, laat staan dat BDSM een uitvinding genoemd mag worden...

Het is een spel van macht waarbij de drijfveer seksuele energie is... Meer niet en daar is niemand een uitvinder van...

Waarom heet een condoom Dutch paper... Gewoon zomaar... Het is niet allemaal logisch te verklaren hoor...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Laat ik nu altijd gedacht hebben dat BSDM Bund Deutscher Mädel betekent! Wat dat dat conpotje beterft,omdat het zo oersterk is!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik betwijfel het ten zeerste... petergradisen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat hij nog wel eens gelijk zou kunnen hebben ook. Hitler zelf was er ook niet helemaal vrij van
BDSM is ontdekt noch uitgevonden of bedacht door die arts... hij was degene die het diverse seksuele diversiteiten benoemde...
Krafft-Ebing introduceerde verschillende psychiatrische en seksuologische termen, die nog altijd in zwang zijn, zoals
sadisme (naar Markies de Sade) en masochisme, naar zijn tijdgenoot, de romancier Leopold von Sacher-Masoch wiens gedeeltelijk autobiografische novelle 'Venus in bont' het verhaal vertelt van een hoofdpersoon die fantaseert over onderwerping aan een mooie vrouw.

BDSM is in feite een samenstelling van drie tweeletterige afkortingen:

* B/D: Bondage and Discipline
* D/S: Dominance and Submission
* S/M: Sadism and Masochism

Toegevoegd na 5 uur:
... de term engelse sex zegt mij helemaal niets....