Hoe kan het (en is het echt waar) dat mijn gedachten en emoties significant veranderen rond de tijd van mijn ongesteldheid?

Ik ervaar dat ik me veel- en veel beter voel wanneer ik bijna ongesteld ben (2-3 dagen waarin ik huiswerk maak, leer, grappiger ben en meer 'outgoing', meer vertrouwen in mezelf heb, een ander, fijner tijdsbesef, en meer)

Een keerzijde is het moment dat ik daadwerkelijk ongesteld word. Dan voelen alle positieve dingen die in mijn karakter te lijken zijn verandert als nep, chemisch.

Ik zou het liefste dat gevoel iedere dag van de maand hebben. Kan het zijn dat ik dat gevoel en die daadkracht inderdaad door ongesteldheid krijg? Waar zit het hem in?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Het zal waarschijnlijk komen doordat je andere hormonen krijgt, waarvan o.a. Oestrogeen

Toegevoegd na 45 seconden:
Edit: doordat je meer hormonen of een andere hormoonverhouding krijgt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Bekend verschijnsel hoor!
Dat zijn de hormonen,er zijn ook vrouwen die het hele huis gaan schoonmaken vlak voor de menstruatie,super actief en vrolijk zijn en als ze dan de dag erna ongesteld worden zijn ze chagrijnig,moe en hebben ze nergens zin,behalve zielig in bed kruipen.
Heel herkenbaar voor veel meisjes en vrouwen!
Wordt dus door die hormonen veroorzaakt,daar zit het in!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
yep dat kan zekerrrrr!!!

de hormoontjes zijn hier de oorzaak van, en deze kunnen van alles doen met gedachten, gevoel en beleving.