Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik normaal met mensen kan praten, zonder te lachen en de mensen gewoon aankijken tijdens een gesprek?

Ik kan moeilijk met mensen praten en ze dan ook nog in hun gezicht aankijken. Als ik een serieus gesprek met iemand heb en ik kijk diegene aan, moet ik lachen. Wat kan ik hier aan doen? Ik wil graag de mensen normaal aankunnen kijken in een gesprek.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.3K

Het beste antwoord

Concentreer je op de neus en mond van de gesprekspartner, dan lijkt het of je die aankijkt maar hoef je waarschijnlijk minder snel te lachen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Valt dit degene waarmee je praat niet op?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moet Naar het botje/stuk tussen hun ogen kijken, lijkt net of je in de ogen kijkt
Kimath
12 jaar geleden
valt niet op hoor, doe ik ook altijd. gewoon af en toe in de richting van het gezicht kijken is genoeg tijdens een gesprek.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je naar de mond kijkt kan je de gesprekspartner ook beter verstaan omdat je onbewust toch een vorm van liplezen toepast. Als je dan de neus meeneemt in je kijkrichting lijkt het alsof je naar de ogen kijkt en je hebt een goed idee van de gezichtsuitdrukking tijdens het gesprek.

Andere antwoorden (4)

Waarschijnlijk begin je te lachen uit onzekerheid of omdat je aardig gevonden wilt worden? Het helpt dan om je in de ander te verplaatsen. Dus niet "in te vullen" wat de ander op dat moment van je denkt, maar te bedenken hoe jij het zou vinden als je serieus een gesprek aangaat en iemand zit alleen maar te lachen. Of je kunt er voordat je met iemand in gesprek gaat, of in de loop van een gesprek een opmerking over maken. "Let maar niet op mijn gelach hoor, zo reageer ik altijd als ik serieus luister". Probeer te ontspannen en probeer je vooral in te denken dat je echt niet de enige bent die dit moeilijk vindt. Lukt dit niet, dan bestaan er honderden trainingen om je van dit probleem af te helpen! Succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je lacht omdat je jij je onzeker voelt en bang bent te falen.
Probeer er voor te gaan als je een gesprek voert.
Want andere mensen zien ook jou onzekere houding en dan komt het dadelijk nog zover dat ze jou gaan mijden.
Anders ga op een communicatie cursus.
Hier kunnen ze jou ook leren hoe op een goede manier te communiceren.
Succes ermee.
12 jaar geleden
In de plaats van naar de neus of mond te kijken kun je ook naar de wenkbrauwen kijken. Die zijn meestal minder lachwekkend dan een neus of mond.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is er iemand waarmee je dit kunt delen?
Een goede vriendin, ouders?

Rollenspel zal je kunnen helpen.
Het is de bedoeling dat degene met wie jij dit deelt een rolverdeling maakt en een aantal onderwerpen aansnijdt die je aan het lachen maken.

Ga zitten met deze persoon en ga een gesprek voeren wat jullie samen hebben voorbereid.