Kan je aan iemand van buiten af zien of hij op dat moment aan migraine leidt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Niet specifiek. Je ziet natuurlijk wel aan iemands blik dat hij pijn heeft, maar ook dat zegt niet alles.
bamibal
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Misschien niet bij iedereen, maar soms kan je het toch zien. Ik had vroeger een collega die migraine aanvallen had. Ze moest vaak niet zeggen dat ze een aanval had, want dat kon ik meteen zien aan haar ogen. Die hingen dan een beetje dicht omdat ze licht wou vermijden en natuurlijk ook door de hevig kloppende pijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je wyker!
Ik denk in de meeste gevallen alleen als je iemand kent.
Mijn moeder heeft heel ernstige migraine aanvallen en is daar dan echt heel ziek door.
Ze is dan misselijk,moet meestal overgeven en kan dan niet tegen licht en geluid.
Wij zien het altijd meteen aan haar,maar andere mensen soms ook omdat ze ook spierwit wordt en gaat zweten,het is bij haar echt heel erg.
Maar als het minder ernstig is zal het niet zo gauw te zien zijn lijkt mij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat kan soms wel. Ik heb bijvoorbeeld migraine accompagnee. Met van die verschijnselen. Sommige kunnen dan niet goed praten, ze zien niet goed en lichaamsdelen kunnen uitvallen. Als iemand normale migraine heeft denk ik dat je dat niet kan zien. Misschien aan de ogen, die ze dichtknijpen bij licht. Verder kan je het denk wel zien bij migraine accompagnee.