Sinds 4 weken heb ik plotseling een hard bultje van circa. 1 bij 1cm op me scheenbeen, what to do?

Het viel me op toen ik er net iets onder jeuk had, ik wrijfde over me been en ik ontdekte door me broek een een hard bultje. Je kan het niet verschuiven en als je erop drukt voel je vrijwel geen pijn. Weet iemand misschien wat dit is? liefs

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (4)

Dat zal wel een wratje zijn. Kun je laten verwijderen door je huisarts of zijn/haar assistente.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, een wrat is per definitie bovenhuids. Een 'bultje' op je scheenbeen kunnen wel heel veel andere dingen zijn. Als je je er ongerust over maakt kun je er snel even naar laten kijken door je huisarts. Liever een keer teveel naar de huisarts dan een keer te weinig.
Kan goed een talgbultje zijn. Als je het niet vertrouwt kan je altijd nog naar de huisarts.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat het een lipoom is, een lipoom is niets anders dan een ‘bolletje’ vetweefsel wat zich vlak onder de huid bevindt. Lipomen kunnen erg verschillen van grootte. Maar meestal zijn ze ongeveer tussen de 0,5 en 3 centimeter groot. Er zijn ook lipomen die veel groter kunnen worden dan 3 centimeter. Het kan ook zo zijn dat iemand meerdere lipomen heeft. Een lipoom is een onschuldige zwelling en heeft niets met kanker te maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mischien muggenbuldje ofzo of wratje idd maar je kan het beste als je het niet vetrouwt idd na dokter of huisarts gaan dan weet je het tenminste helemaal zeker ;)