Doet het de desinfecterende werking teniet wanneer je je met gewone douchegel doucht na een douchebeurt met Betaïneshampoo?

Ivm met zijn werkzaamheden moet mijn man zich regelmatig van top tot teen douchen met Betaïneshampoo. Die geur daarvan is echter zo indrigend en aanwezig dat er niet alleen nog lang een walm in de badkamer hangt, maar ook om hemzelf heen waardoor hij zich niet prettig voelt.

Als hij zich daarna nog een keer douched met gewone douchegel dan ruik je het niet zo erg meer, maar zou dit de desinfecterende werking dan niet teniet doen? Ik weet niet of het de bedoeling is dat het nog nawerkt of zoiets.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.1K

Het beste antwoord

Nee dat doet de werking niet teniet.
Je moet het je zo voorstellen; de betadine doodt voor zover het überhaupt wat doodt, de bacteriën.
De gewone shampoo brengt ze niet meer tot leven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik neem aan dat hij zich niet hoeft te desinfecteren voor de bacteriën die in zijn zeepdispenser groeien, maar voor diegene die hij heeft opgelopen bij zijn werkzaamheden

Andere antwoorden (1)

Als ik er logisch over nadenk dan lijkt met mij dat de wasbeurt met Betadine de, op zijn huid aanwezige, bacterien vernietigd waarmee hij anders thuis zou blijven rondlopen.
Wanneer die bacteriën eenmaal kapot zijn zou het eigenlijk geen probleem moeten zijn om zich na te wassen met een lekker geurende douchegel.
Maar ik hou een slag om de arm omdat niet helemaal duidelijk blijkt met welke reden hij zich moet wassen met Betadine...