doet het inbrengen van de mirena (spiraaltje) pijn?

hoi, ik ben 19 jaar en heb nog geen kinderen gehad, morgen ga ik naar de dokter voor een spiraaltje.

dus had ik de vraag, doet het pijn als ze een spiraaltje inbrengen als je nog geen kinderen hebt gehad?

alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (4)

Het inbrengen van Mirena kan wat pijnlijk zijn. In overleg met de arts kan een plaatselijke verdoving worden gegeven. Na het plaatsen hebben sommige vrouwen pijn in hun onderbuik. Meestal verdwijnt dit na enkele uren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb ook een Mirena en nog nooit zwanger geweest.
De eerste keer deed het ongeveer een dag pijn, zoals je kan hebben als je flink ongesteld bent.
Omdat je nooit zwanger bent geweest, moet je baarmoeder waarschijnlijk wat oprekken.
Dus ik zou de dag erna niet te veel plannen.
Maar... daarna ben je er 5 jaar vanaf.
Ik word niet meer ongesteld en bij bijna iedereen wordt de ongesteld minder of gaat helemaal weg, en dat is erg fijn, kan ik zeggen.
Als je straks 24 bent, en je wilt nog niet aan kinderen beginnen, dan gaat het de volgende keer veel makkelijker, want dan is er de ruimte voor.
Succes morgen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan pijn doen, het advies van mijn gynacoloog was om een paracetamol te nemen van te voren..
Je bent dam rustiger en minder gespannen en dat helpt goed
Succes morgen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is het meest pijnlijke wat ik ooit in mijn leven heb meegemaakt.Ik had wel een soort pil gekregen die ik vooraf in moest brengen zodat mijn baarmoeder meer open ging staan, dat had moeten zorgen voor minder pijn. Maar dat was niet het geval. Het was helaas ook niet zo dat het maar een momentje pijn deed, de pijn hielt uren aan, ondanks pijnstillers. Ik heb vervolgens een half jaar lang vrijwel dagelijks gebloed
Dat was mijn ervaring, zegt niet dat het bij jou ook zo hoeft te gaan. Er zijn ook mensen die er niks van voelen en geen last hebben van bloedingen.