Hoe zwaar mag maximaal een patient wegen voor een MRI scanner?

Is de buis waarin je ligt ook nog te verstellen (wijder of smaller te maken) of is het 1 maat waarin een persoon ligt?
Welk effect heeft dat dan op bijvoorbeeld hele dunne mensen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.7K

Antwoorden (1)

voor extra dikke mensen en mensen met claustrofobie is er een extra grote mri en een halfopen mri .
verder gaat iedereen in de normale maat mri die bij de meeste ziekenhuizen te vinden is. ze gebruiken soms rollen of riempjes om je vast te leggen zodat je je echt niet kunt bewegen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee die hebben ze niet overal ik weet dat ze er 1 in gouda hebben want daar heb ik zelf in gelegen. verder zijn er in het land nog een aantal.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb er in het umc in utrecht onder gelegen
paulus811
12 jaar geleden
mediferia in Amersfoort (www.mediferia.nl) heeft een open scanner. Dat ding is ook nog eens 2x zo snel als een buisscanner. Vraag wel even of de verzekering deze scan dekt, want het is wel iets duurder.
paulus811
12 jaar geleden
Ik lees op de site dat de scanner speciaal voor zwaarlijvige mensen is.