als je gekwetst bent hoe kom je er snel overheen... muziek luisteren of wat?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (12)

Dat verschilt per persoon. Voorbeelden wat bij sommige werken: Muziek luisteren(klassiek of juist hard-rock). Knuffels meppen. Veel eten/drinken(in allerlei varianten). Sporten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tegen die gene zeggen dat je gekwetst bent en dat je pijn hebt.Huil erom zo verwerk je het en bescherm je zelf om je nog ooit te laten kwetsen door die gene.Trek je conclusies dat dit geen meerwaarde is. en probeer afleiding te zoeken ga erop uit met vrienden of vriendinnen om je heen die van je houden en jou niet kwetsen.Praat erover !Succes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Veel verstandiger is om even te gaan zitten en te kijken waarom dat je je gekwetst voelt... Als je het snpat en doorziet, dan zal een zelfde situatie je niet meer gekwests laten voelen... Deze benadering lijkt me veel en veel nuttiger in het leven...

Zo kom je namelijk verder... En ik zou niet weten hoe je op een andere manier ook zo zou kunnen leren...

Toegevoegd na 1 minuut:
Muziek luisteren is totaal geen goede optie, want je leert er niets van en de volgende keer zit je weer muziek te luisteren zonder dat je iets opschiet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit helpt voor mij; http://www.youtube.com/watch?v=wvfoePd5mnk

Maar inderdaad, het is persoonlijk
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Phoe hé..daar worden we niet echt vrolijk van :(
Allereerst laat ik mn tranen de vrije loop. Dat lucht al op. Als ik uitgehuild ben, praat ik er over met vrienden. Meestal veranderd de pijn van het gekwetst zijn na een paar dagen in boosheid, dan spreek ik degene die me gekwetst heeft er op aan. Spuug mn gal en dan is het meestal wel weer over.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik raak het alleen maar kwijt door er veel over na te denken en daarna uit praten, muziek heeft er geen enkele invloed op.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als iemand je kwetst, zegt dat iets over de persoon die jouw heeft gekwetst en niets over jouw.
De mens die kwetst is zelf onzeker en probeert op deze manier, om de ander 'kleiner' te maken, zodat hij/zij zich dan flinker voelt.
Laat dat gevoel niet toe en 'stuur' het terug.
Ik heb dat in het verleden ook gedaan, het heeft mij altijd geholpen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je moet eerst bij jezelf te rade gaan waarom je gekwetst bent. Wat heeft die persoon gezegd of gedaan wat jou zo'n pijn doet.
Vervolgens kan het goed zijn om de persoon te confronteren die jou zo gekwetst heeft. Maar formuleer het zorgvuldig, hou het dicht bij jezelf en ga niet op feiten in.
Je moet ervan uitgaan dat de meeste mensen er niet op uit zijn om een ander te kwesten, opzettelijk of onopzettelijk. Wanneer ze dan geconfronteerd worden met het feit dat ze dat wel hebben gedaan, en op welke manier zullen ze waarschijnlijk schrikken en spijt krijgen.
En voor jou zelf is het een opluchting en een overwinning op jezelf dat je diegene hebt aangesproken. Jij bent het dan kwijt.
En naar die muziek zou ik toch wel gaan luisteren. Muziek is fantastisch om je stemming te versterken of veranderen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Muziek luisteren helpt niet echt. Je bent al niet in de stemming voor vrolijke muziek,dus zet je rustige of gevoelige muziek op. Het gevolg is dat je je nog zieliger of kwader gaat voelen. Het helpt als je al je gevoelens op papier zet, als een denkbeeldige brief naar degene die je gekwetst heeft. Daarin kun je alles kwijt. Zo, dat lucht op! Ga lekker`s avonds naar bed en de volgende morgen is het al wat gezakt. Lees de brief nog eens en stel je voor wat de ander zou denken als die hem leest. Beslis dan of je hem echt wegstuurt of pas de scherpe kantjes wat aan als je bevriend wilt blijven met diegene.
amc
14 jaar geleden
Proberen te relativeren en er over nadenken. Misschien heeft diegene niet de opzet gehad te kwetsen,maar kwam het zo op jou over, Maar in ieder geval zou ik de confrontatie,of misschien moet ik zeggen dialoog met die persoon aangaan!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bij je vrienden of vriendinnen logeren dat helpt mij altijd.
En dan leef ik me echt uit. veel dingen doen met je vrienden.

2 Grote tips van mij :
1. altijd bezig zijn, geef je gedachtes niet de kans om te denken over het kwetsbare moment.

2. Niet alleen zijn maar bij al je vrienden.
vergeten is moeilijk maar niet onmogelijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met degeen die je gekwetst heeft in gesprek gaan. Alles staat vaak met communicatie. B.v. heb ik nu goed begrepen dat je vindt dat.......?? Misschien blijkt dan dat de ander iets heel anders bedoelt dan jou te kwetsen.