Hoe word ik aanzienlijk sterker?

Ik ben niet echt heel sterk, maar zou graag sterker willen worden! Iemand tips?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (5)

Ik weet niet hoe oud je bent maar ben je boven de 16 dan zou je kunnen gaan fitnessen. Ben je jonger kun je ook een andere sport gaan doen zoals Judo, worstelen of kickboksen. Dit zijn zware trainingen waarbij je ook veel op fysieke kracht traint
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Door fitness. Fitness oefeningen vermeerderen de spierkracht. Wanneer je fitness oefeningen doet, dwing je je spieren om extra werk te verrichten, zo worden ze sterker.

Niet alleen de spieren worden steviger, ook de botten, pezen en gewrichtsbanden worden sterker. Hierdoor wordt het hele lichaam sterker.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is inderdaad handig om te weten hoe oud je bent, dan kunnen wij ook inschatten welke sport goed voor je is.
Zelf doe ik al jaren aan fitness en ben zo sterk als een beer.
Wanneer je dus minimaal 18 bent (je moet uitgegroeid zijn) dan is het goed om iets met gewichten te gaan doen.

Indien je veel jonger bent zou je bijvoorbeeld op judo kunnen gaan. Daar wordt je ook sterk van.

Thuis kan je je ook om de dag lekker gaan opdrukken. Doe het rustig aan zoek een goed schema uit (die zijn er zat te vinden op het internet) en begin daar mee.
Neem wat vaker de trap, koop wat spulletjes om thuis wat te gaan doen. Vb trekveer, knijpveren voor je handen, gewichtjes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Trainen in de sportschool
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sterker in de zin van vechtkunst of lichamelijk sterker worden?
Wat betreft het eerste; hier zijn veel mogelijkheden voor. Er zijn allerlei vechtsporten die je kunt beoefenen.
Wat betreft het tweede; dit betekend simpelweg spieren 'kweken' en dat doe je het best in de sportschool. Veel eiwitten nuttigen, hard trainen ( minimaal 3 keer per week ) en goed slapen!

Je moet in beide gevallen hard aan de bak! Voor de buis met een zak chips wordt niemand sterker, je moet er echt wat voor doen!