Traag denkvermogen?

Er is bij mij een traag denkvermogen vastgesteld, (onderzoek jan '11 GGZ) nu heb ik heel vaak op school dat uitleg van de docent bij mij het ene oor ingaat en net zo snel bij het andere er weer uit. Ook snap ik veel dingen niet die eigenlijk zo makkelijk zijn. Ik ben HAVO / VWO ingeschat en doe nu HAVO. Ligt dit aan mijn trage denkvermogen of is dit iets anders?

Ook zou ik graag wat meer info ontvangen over een traag denkvermogen.

Alvast bedankt,
POEHAA

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is er ook gekeken naar de oorzaak van het trage denkvermogen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is dat ineens gekomen of heb je het altijd al gehad ? Want in het laatste geval vraag ik me af wie jouw ooit havo/vwo heeft kunnen adviseren ; daar heb je toch een vrij vlotte geest voor nodig om dat tot het einde vol te houden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Laat je niks wijsmaken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Marleen: Ik heb het het 2de jaar HAVO inderdaad erg moeilijk gehad, ik stond na 1 periode 9 tekorten. Die heb ik in verloop van het jaar allemaal weggewerkt en uiteindelijk ging ik over met 1 tekort. @nelly3: Ik heb niks gehoord over de oorzaak. @HansBrinker: Ik laat me niet snel iets wijsmaken, maar dit zijn toch wel de serieuze dingen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vind het wat ver gezocht, iedereen denkt op zijn eigen manier, om hier nu gelijk een soort van ' aandoening' van te maken.
Wel kan het zijn dat je onder invloed van hormonen wat trager bent geworden, maar dit zal na de puberteit vanzelf weer over kunnen gaan.
Vind het vreemd dat men het wel vaststelt, maar verder geen oorzaak kan noemen.
Een slecht werkende schildklier kan ook traagheid veroorzaken.
Ik zou er niets achter zoeken, je zal, misschien tijdelijk, je wat meer moeten concentreren, maar heb het idee dat dat jou wel lukt.
En ik sluit me aan bij Hans, laat je niets aanpraten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet niet of ze een reden hebben, ik heb er in ieder geval niks over gehoord.

Antwoorden (1)

Traag denkvermogen wordt al snel gelinkt aan zuurstoftekort en vermoeidheid.

Het wordt, voor zover er al iets over beschreven meestal genoemd als het GEVOLG van iets (een kwaal dus).

Traag denkvermogen staat in principe los van intelligentie, hetgeen jij ook bewijst door je havo/VWO test.

Je KUNT het wel, het dringt alleen langzamer door.

Ik zou toch eigenlijk hopen dat degene die dit vaststelde ook op zoek is gegaan naar de mogelijke oorzaak, want mogelijk is er dus iets aan te doen (als je een oververmoeidheidssyndroom hebt is het dus DAT dat je moet aanpakken bijv).

Dus heb aub gewoon vertrouwen in jezelf, je kunt het wel, je hebt alleen wat meer tijd nodig

Ik zal kijken of ik nog een nuttige link kan vinden

Toegevoegd na 4 minuten:
het is lastig nuttig info te vinden maar wat vind je van deze: trage denkers zijn VEEL creatiever
amigo
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goed antwoord, dankjewel.
Het klopt dat ik zeer creatief ben in mijn hobby's, ik verzin de domste dingen en toch komt het weer goed, als je dit bedoelt tenminste, maar daarmee bedoel ik niet dat ik er ook goed in ben. :)