een huisarts is een dokter
een dokter kan ook een specialist zijn.

Toegevoegd na 4 minuten:
ipv dokter kun je nader spoecificeren:
bijv. de huisarts
de reumatoloog, dermatoloog, neuroloog, internist, oncoloog, specialist, tandarts, bedrijfsarts.. etc.
het zijn allemaal artsen. in de volksmond zegt men: ik ben naar de dokter geweest.. dat kan dus welke arts, of dokter om het even zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Een huisarts is een dokter,maar een dokter is niet altijd een huisarts.
Snap je?^_~)!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In de normale omgang wordt dokter gelijkgesteld met huisdokter.Maar dokter geld natuurlijk ook voor een hele reeks andere artsen .
fremar
12 jaar geleden
Als je klaar bent met je studie geneeskunde mag je jezelf dokter noemen. Je bent dan basis arts. Daarna ga je. je specialiseren. Je kan dan de studie huisarts gaan volgen. Na die studie ben je huisarts. Dus na een positief afgeronde studie geneeskunde ben je basis dokter/arts.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
'Dokter' is de aanspreektitel voor een arts. Die arts kan een huisarts, een sociaal geneeskundige, een psychiater, internist, chirurg, gynaecoloog, kinderarts, anaesthesist of andersoortig medisch specialist, een bedrijfsgeneeskundige of wat voor soort arts of geneeskundige dan ook zijn.