Kun je doodgaan van koffie?

Al mijn collega's bij stage zijn verslaafd aan koffie en ik vraag me af of ze hier dood aan kunnen gaan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.1K

Antwoorden (5)

Ja dat kan. Dan moet je wel 80-100 koppen koffie drinken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij sterf je dan eerder door te veel diwaterstofmonoxide (water) in je systeem. Levensgevaarlijk spul, dat diwaterstofmonoxide!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Allemaal dan maar geen diwaterstofmonoxide meer drinken...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, laten we dat goedje verbieden! http://www.dhmo.org/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Grappige link!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kijk ook vooral eens bij de FAQ! :D
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat geintje wordt meestal geflikt bij leerlingen die voor het eerst met scheikunde in aanraking komen, het werkt telkens perfect ;-)
Nee, er is niet zo iets als een dodelijke cafeïnevergiftiging die je op kunt lopen van het drinken van te veel koffie. Je kunt wel een cafeinevergiftiging oplopen van het drinken van te veel energiedrankjes.

Cafeïnevergiftiging is een erkend klinisch syndroom, waarvan de belangrijkste kenmerken zijn: angst, rusteloosheid, slapeloosheid, ontregeld maag-/darmstelsel, trillingen, verhoogde hartslag. Sporadisch kan cafeïnevergiftiging de dood tot gevolg hebben.

Er zijn natuurlijk wel manieren te bedenken om dood te gaan met behulp van koffie: Je zou je wel voor kunnen stellen dan je als koffiefabrieksmedewerker in een silo met koffiebonen of gemalen koffie valt en daar dan in stikt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Amadea
12 jaar geleden
Toch heb ik een keer gelezen dat een verstandelijk beperkte man zoveel koffie achter elkaar had gedronken dat hij daaraan overleed.
'Alles is gif en niets is zonder gif, alleen de dosis maakt dat iets niet giftig is.'
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er is zelfs een keer een vrouw doodgegaan van teveel water drinken (zie link). Eigenlijk zou je van alles dood kunnen gaan wanneer je er teveel van neemt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je een volle pallet koffie op je hoofd krijgt, zul je dat waarschijnlijk niet overlevem.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha, +