Waarom niezen we nooit als we slapen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe weet je dat? ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geen idee! maar toch +1 voor de vraag.

Antwoorden (7)

Hoe weet je dat? Je slaapt immer!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het overkomt mij regelmatig,maar of ik dan al even wakker was of niet weet ik niet,daar ben ik nog te slaapdronken voor! Bovendien kan ik mijn niezen niet dempen zodat mijn bedgenote dan ook wakker schrikt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niezen is een reflex, als je stof in je neus hebt of iets anders ga je niezen. Kan me niet voorstellen dat je daar s'nachts geen last van hebt. Je merkt er alleen niet veel van.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben wel eens niezend wakker geworden in een stofrijke omgeving.
Ik ben allergisch voor alle soorten stof!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik schijn regelmatig te niezen in mijn slaap!
(hoorde ik net ;))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
We niezen wel degelijk als we slapen! Ik heb zelf als verpleegkundige regelmatig nachtdiensten gedraaid en reken maar dat er geniest wordt als mensen zich in dromenland bevinden. Ik ben benieuwd waar je het idee dat je niet niest als je slaapt vandaan hebt. Het klopt namelijk niet. Ik kan me nog wel voorstellen dat je minder niest, omdat je lichaam in rust is. Maar een niesprikkel heb je ook als je slaapt, zeker in geval van allergie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je niest niet tijdens je REM-slaap, bij lichte slaap is niezen wel mogelijk. Tijdens je REM-slaap zijn namelijk al je spieren behalve die van je ogen 'verlamd'.