Ik heb een bh-tje maar niet met vulling, mijn borsten hangen hier heel erg in, wat kan ik er aan doen?

Ik ben 13 en mag van mijn moeder nog geen bh met vulling. Maar mijn borsten hangen heel erg in het bh-tje wat kan ik hier aan doen?

Toegevoegd na 23 minuten:
Het is eigenlijk gewoon een hemdje maar dan korter en strak net onder je borsten. Het helpt niet tegen het hangen van de borsten. Wat moet ik doen?? (zonder een nieuwe te kopen) Iets erin doen ofzo...???

Toegevoegd na 2 dagen:
Weet iemand het alsjeblieft??!!??!!??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Als je borsten hangen in het behaatje (en ik ken eerlijk gezegd maar weinig meisjes van 1 met ZO grote borsten dat ze sowieso iets blijven hangen, ook met een hele goede beha) is het behaatje niet goed.

Datr kan aan de pasvorm liggen, maar ook aan de maat. Het beste kun je dus een keer je behamaat laten opmeten en een heleboel verschillende modellen passen (met cups, met beugels, zonder beugels, criss/cross, sportbeha, etc) om te zien wat het prettigst zit, je borsten de meeste steun geeft (voor zover je die al nodig hebt) en het mooist staat onder je kleding. En dat is NIET altijd het leukste behaatje !

Appels, peren, slap, stevig, de verhouding tussen je borstkasomtrek en je cupmaat, alles heeft invloed op de maat EN het model beha dat je het best zit, en als je je de luxe kunt permitteren, speelt smaak ook nog een rol. En : de ene - pakweg- 75B is de andere 75B niet ! Passen, passen, passen is het devies. En dan heb je ook nog de pech dat je borsten nog groeien, dus je zult dat proces de komende jaren nog een paar keer moeten herhalen. Toch is goede foundation heel belangrijk voor hoe je bovenkleding zit/staat, en hoe je je voelt de hele dag.

Vulling is nog nergens voor nodig, en doet ook verder niks tegen het hangen ofzo. Te grote (voorgevormde) cups moet je echter zeker zien te vermijden. Maar...zonder een nieuwe, goede passende beha te kopen gaat het niet lukken. Dat zal je moeder toch zeker moeten begrijpen. (Tenzij je echt nog geen beha nodig hebt, nog nauwelijks iets kunt krijgen in je maat (65AA ofzo) en het alleen nog maar om een 'luxeproduct' voor de leuk gaat. Dat is dan aan je moeder om te beslissen).

Kinderbehaatjes (een soort strak topje tot net onder de borsten) zijn niet meer echt geschikt vanaf een A-cup ; dan zul je echt aan de beha 'moeten' met individuele ruimte voor iedere borst. Die zijn eigenlijk voor 11- 12jarigen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Welke zijn voor 11-12 jarige?? De voorgevormde Beha's of de Kinderbehaatjes?

Andere antwoorden (2)

Misschien heb je niet helemaal de juiste maat bh, zitten de bandjes op je schouders strak genoeg? Dat wil de boel ook nog wel eens een beetje liften.. Ik zou je eens laten adviseren in een lingeriezaak, neem je moeder vooral mee, want wie weet adviseren ze je er wel 1 met vulling, dan kan ze er niet meer omheen ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij de Zeeman hebben ze voor een paar euro hele leuke startersbh'tjes die geen vulling hebben, maar wel wat steviger zijn aan de voorkant zodat je niet meer van die 'priktietjes' hebt. Probeer die eens uit. Die kun je vast ook van je eigen zakgeld kopen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom +?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou, omdat ze het een goed antwoord vindt kennelijk, duh... +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nou sorry hoor kruidenvrouw... ik vroeg het toch niet aan jou?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ wil gewoon zeggen dat Jongwoman even wil laten merken dat zij degene is die een plusje gegeven heeft, omdat ze het eens is met het antwoord. Waarschijnlijk heeft ze zelf ook wel 'ns zo'n bh'tje gehad en er goede ervaringen mee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankjewel