Waarom zijn er geen cursussen om mensen te leren omgaan met hun hongergevoel ipv al die diëten, afslankapparaten en magische pillen?

Mensen eten als ze honger krijgen. Dat is niet goed als hun lichaam geen behoefte heeft aan eten. Dan worden ze dik. Als je het hongergevoel kunt beheersen, kun je afvallen. Is het niet goed om daarop te focussen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 GV
Personeel tekort

Het beste antwoord

Ik denk dat het al begint bij kleine kinderen.
Pa en ma scheppen eten op het bordje en het kind word geleerd om het bord leeg te eten.Het kind leert meteen dat het zijn maag die zegt "het is genoeg" moet negeren.

Ik heb mijn kinderen altijd zelf laten bepalen hoeveel ze willen eten,het bord hoeft niet perse leeg.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Die cursus bestaat: het heet afkicken. Is niet alleen gerelateerd aan eten, maar aan allerlei soorten verslaving.

Maar ik kan je wel een tip geven: probeer eens het hongergevoel, op het moment dat je dit hebt, daadwerkelijk te beschrijven. En probeer daarna om dit als een prettig gevoel te beschouwen... Zodra je dat kunt, zal je altijd probleemloos op de weegschaal durven gaan staan.
14 jaar geleden
Als je honger krijgt heeft je lichaam behoefte aan eten, maar wat is honder, trek in zoetigheid of echt behoefte aan goed eten. Als je normale tijden eet zal je in een ritme zitten. Ga je in de avond om 10 uur nog een extra patatje eten en de volgende avond weer wat anders dan zal je lichaam de volgende avond er weer om vragen.
Ook zit er een patroon in waar eet je, gezellig aan tafel of voor de pc of tv dit geval blijf je gewoon dooreten en eet je meer dan als je gezellig aan tafel zit. Cursussen bestaan er al en zijn te vinden op google. Wat ik net heb beschreven daar is een onderzoek naar gedaan.

Voor de pc schuif ik een hele pizza gedachteloos naar binnen en pak nog een stuk en zie dat mijn bord leeg is, en anders krijg ik deze amper op.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
omdat dieten geld op levert, zeker als ze blijven falen. modifast is voor hun omzet er van afhankelijk dat overgewicht blijft bestaan. wat jij voorstelt een cursus om het probleem meer bij de wortel aanpakt is voor bepaalde bedrijven (die beweren iedereen slank te willen hebben) finacieel niet intressant omdat je dat niet in pakken in de supermarkt kan zetten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is dat dan niet een taak voor de overheid, die moet zorgen voor de volksgezondheid?
heb je inderdaad gelijk in maar word dus wel gedaan hoor....als je eet uit emotie is het nog veel verstandiger om te weten waarom je dan wilt eten...waar zit je mee?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ten eerste: Mensen eten niet altijd alleen als ze honger krijgen. Er bestaat ook zoiets als emotie-eten.
Ten tweede: ervan uitgaande dat mensen wel honger krijgen: dan is dat een gevolg van een ongezond eetpatroon. Een goed dieet zal jou een gezond eetpatroon aanleren. Dat betekent meerdere keren kleinere hoeveelheden eten per dag. Dus niet alleen ontbijt, lunch en avondeten, maar ook tussendoor lichte verantwoorde dingen. Eetpatroon is het magische woord. En bijv. bij de Weight Watchers wordt daar aandacht aan besteed.