Hoelang mag je de pil doorslikken?

Het is natuurlijk nooit goed om de pil door te slikken.
Maar om nou ongesteld te zijn bij gelegenheden wil niemand!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.6K

Het beste antwoord

Ik ben blij dat je inziet dat het door blijven van de pil niet goed is.

Maar af en toe een maandje of zelfs bij uitzondering 2 maanden kan geen kwaad. maar verwacht wel een heftigere bloeding daarna.
dat is logisch want je baarmoederslijmvlies blijft maar opbouwen.

Het is ook goed om een keer per jaar een stopmaand in te lassen. gewoon om je lichaam de kans te geven om alles zelf op te pakken, ( controle of alles nog werkt als het ware)

Er wordt vaak gezegd dat je onbeperkt door mag slikken, maar nergens zijn er onderzoeken dat het daadwerkelijk echt 100% veilig is. in tegendeel er zijn meer onderzoeken die het afraden.
Ik heb het idee dat het meer een truck is van de farmaceuten om geld te verdienen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

in principe hoef je nooit te stoppen en kun je de pil eindeloos doorslikken. de bloeding die je nl na elke strip krijgt, is een onttrekkingsbloeding en geen menstruatie. deze bloeding heeft geen functie. enkel een psychische; veel vrouwen vinden het "natuurlijk"dat ze elke maand een bloeding krijgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt de pil inderdaad zonder problemen doorslikken. Het kan zijn dat je lijf na een tijdje zelf 'besluit' ongesteld te worden, ondanks dat je de pil slikt. Ik heb vanaf mijn twaalfde de pil altijd een paar maanden doorgeslikt, gemiddeld een maand of 3 à 4. Ik was bang dat ik daarna moeilijker zwanger zou raken, maar ook dat was niet het geval. Binnen een half jaar was ik zwanger. Het is wel een nadeel dat je totaal niet weet hoe je cyclus in elkaar steekt, maar dat is alleen handig om te weten als je een kinderwens hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is belangrijk om regelmatig een bloeding te hebben omdat dit ook zuiverend is, maar een paar keer doorslikken kan geen kwaad.
Je kunt er ook voor kiezen om je stopweek een werk later te doen (dus maar 1 week doorslikken ipv een hele strip)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat hangt van de soort pil af, een zgn drie fase pil verschilt idd in strekte.
Ik slik de pil trouwens altijd door, meestal na 5 maanden heb ik een stopweek. Dit in overleg met de huisarts
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In mijn bijsluiter staat dat het mag.. Misschien even je bijsluiter raadplegen.