hoe word een tepel piercing gezet? wat gebeurt of wat moet er gebeuren?

ik laat voor t eerst een tepel piercing zetten, dus ben benieuwd hoe het gaat, ik ben ook net na de tandarts geweest en heb nog last daarvan, daarvoor slik ik elke dag paracetamol, ook een bloed verdunner, daarom mijn vraag of er bloed vrij komt met het zetten va een tepel piercing, en hoe het hele `zetten` gaat,

Toegevoegd na 35 seconden:
en hoelang duurt het genezings proces en hoe kun je er voor zorgen dat je geen infecties krijgt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geeft een piercing eigenlijk geen probleem als je later borstvoeding wilt geven? (vroeg ik me af)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zeker als je een bloedverdunner gebruikt, zal er wel wat bloed vrijkomen en het ook langer bloeden dan normaal (wellicht je tepelpiercer ook hierover informeren).
Elke dag paracetamol slikken lijkt me ook niet echt gezond...
@RubixCube: interessante vraag.

Het beste antwoord

De piercing wordt gezet met een klem waarmee ze je tepel vastklemmen en dan wordt de naald erdoorheen gehaald. Je voelt een korte maar scherpe pijnscheut. Zorg dat je naar het zetten even rustig blijft zitten, veel mensen worden misselijk of dol, er is een risico op flauwvallen..

Er komt bij het zetten natuurlijk wel bloed vrij (het blijft een wond) maar dit was bij mij minimaal. Na ongeveer 2 weken is het redelijk goed genezen maar als officiële geneestijd staat geloof ik een half jaar. Dan kun je zeker zijn dat er geen infecties etc optreden.
Infecties tijdens het geneesprocess voorkom je door de piercing dagelijks te spoelen met een zout/water oplossing. Het is beter om geen creme's enz te gebruiken aangezien deze het geneesproces vertragen.

Als ik jouw was zou ik in ieder geval wachten tot je van die bloedverdunners af bent
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
heb de afspraak al gemaakt bij piercing studio, en dacht dat paracetamol namelijk ook iets had met bloedverdunnen ofzo..
weet je of er een video van is? een normale video of soort instructie video en dan niet eentje die zich aansteld en alles bij elkaar schreeuwt..