Wat is een elektrisch botje precies?

Toegevoegd na 23 minuten:
Waarom krijg je soms een soort van schok als je met je elleboog ergens tegenaan stoot?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.1K

Het beste antwoord

Dat stroomstootachtige gevoel bij het telefoonbotje wanneer je de elleboog stoot, ontstaat doordat de ulnaris zenuw wordt geraakt. Dat geeft een korte maar felle pijnscheut die uitstraalt tot in de hand. Deze zenuw ligt hier heel oppervlakkig en spant op over het uitstekende bot van de bovenarm wanneer je de elleboog buigt.
Amadea
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het telefoonbotje (ook wel elektrische knobbel, tinteldoosje of weduwnaarsbotje geheten) is een schertsende term voor dat deel van de elleboog dat wordt gevormd door het onderste, mediale deel van het opperarmbeen. Dit deel heet officieel de epicondylus medialis en is ook bekend van de epicondylitis medialis, ook wel 'golferselleboog' genoemd.