Hoe krijg Ik de kinderen zonder problemen in bed?

Hoi.

Bij het adres Waar Ik eens in de zoveel tijd weleens oppas , gaat het naar bed gaan erg moeizaam. Het zijn twee broertjes van elkaar die de ander constant uit zit te dagen om de boel de sabboteren. Het uitkleden , pyama aan en tandenpoetsen gaat erg moeizaam.
Ze rennen weer naar beneden of sluiten zich op. Vaak probeer ik het eerst gewoon op te lossen maar wordt ik het op een gegeven moment ook wel zat.

Wat kan ik er aan doen om de kinderen rustig in bed te krijgen en niet steeds boos te hoeven worden.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (4)

vraag aan de ouders hoe zij willen dat je dit aanpakt, misschien hebben zij een bepaald ritueel wat jij ook kunt doen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Chanteer ze. Zeg dat als ze braaf in bed gaan liggen, dat je een heel mooi verhaal gaat voorlezen en anders niet!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Speel ze tegen elkaar uit. "wie is er het snelst boven?" "wie poetst het best zijn tanden?" en dan juichen als er iemand iets goed doet. Oh wat doet pietje het goed! Kijk eens wat snel jantje zijn pyjama aan heeft!
Uiteindelijk belonen met een stickertje een compliment en een hele dikke knuffel.

En als ze lekker in bed liggen iets geven om over na te denken. Vertel bijv. Een verhaal en vraag het kind erover na te denken hoe het afloopt. En dat ze het de volgende dag vertellen. Vaak weten ze het dan niet meer en zijn ze in slaap gevallen voor de fantasie is afgelopen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je komt en de ouders zijn er nog bij, bespreek waar ook de kinderen bij staan het probleem. Dus zeg duidelijk; de vorige keren wilden ze maar niet omkleden en luisterden ze zeer slecht. Zo, dan kunnen ze ouders ze eerst nog even toespreken.

Als die ouders dan weg zijn en het is tijd en ze maken er weer een potje van, laat je dan niet kennen. Ga rustig je boek lezen of laptoppen en fok je niet op. Zodra ze omgekleed zijn en in bed liggen dan kom je ze nog instoppen en niet eerder.
Misschien duurt dat de hele avond? Nou én, zijn die ouders weer terug en ze weten het probleem, kunnen ze hun eigen koters ook bestraffen. Jij bent slechts de oppas.

Maar voor hetzelfde geldt is de lol eraf als ze zien dat het jou verder niet interesseert hoe lang het omkleden duurt, en waarom zou het je interesseren? Dan liggen ze toch lekker pas om 21:00 uur?