Is er een opvangcentrum voor mensen tussen de 18 en 23 jaar, die dakloos raken?

Waar je heel snel terrecht zou kunnen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bijna elke stad heeft wel een daklozenopvang, waar je meteen terecht kan. Leeftijd maakt niet uit.
Hier alvast een lijstje:
http://home.deds.nl/~dakloos/instantiesadressenopvang.htm
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt ook nog het
Sociaal Pension.
Dat is een tijdelijk woonvoorziening voor dak en thuislozen.
Ze werken ook vaak samen met het Leger des Heils.
Dit is wel uitsluitend voor mensen met een psychiatrische achtergrond en/of drank of drugsverslaving.
Ik weet niet of zoiets aan de orde is,maar dat is dus een optie als er zoiets meespeelt.
Ik weet alleen niet of je er meteen terecht kan.

Antwoorden (3)

Hee!

Misschien kan je het leger des heils proberen?

Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom een - goed antwoord! +
Probeer eens via het RIAGG of de Jeugdzorg . Jeugdzorg kent lijkt mij wel vervolgtrajecten voor jongeren die 18 worden en daarna. Of zoek op internet bij Crisisopvang met de naam van de plaats waar je woont. Ook heb je in veel plaatsen daklozenopvang. Je kunt ook bij de plaatselijke kerken eens informeren bij een dominee of pastoor of diaconaal medewerker.Soms zijn er mensen binnen zo'n gemeente die tijdelijk iemand in huis willen nemen die het moeilijk heeft. Al zou het fijner zijn als je even bij vrienden of familie terecht kon maar uit je vraag begrijp ik dat je daarnaar niet op zoek bent..

Toegevoegd na 48 seconden:
Stichting Korrelatie is ook wel het proberen waard.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Huis voor onbehuisde in Amsterdam. Ook zijn er hostels waar je tijdelijk onderdak kunt krijgen. Maar dat is vaak maar een paar dagen. Meestal via de Riagg's. Wat ik wel jammer vind van de meeste instanties dat ze veel drugsgebruikers hebben. Daar wil je als niet gebruiker toch niet tussen willen zitten. Ik zelf ben vanaf mijn 15de dakloos geweest. Daar heb ik ooit geleerd dat mensen geen geld geven,maar als je eten wilt,dat je dat zo van ze kan krijgen. Mocht je geen geld hebben,dan kun je in aanmerking komen voor een zwerfuitkering bij sommige gemeentes. het is niet veel. Maar in ieder geval wat. Om toch je kosten te betalen.