wat bedoelt men met 'vrouwen vergeven wel, maar vergeten niet en mannen vergeten wel, maar vergeven niet?

Ik kreeg die opmerking jaren geleden eens naar mijn hoofd, maar ik heb hem nooit begrepen. Nu stel ik mezelf iedere keer als mijn moeder me terugpakt op een opmerking die ik ooit es heb gemaakt, of mijn neef's vertrouwen is geschonden door iets wat ik jaren geleden es gedaan, de vraag of dat voorbeelden zijn, of juist niet.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.4K

Het beste antwoord

Als je als man bijvoorbeeld vreemdgaat, kan een vrouw je dat vergeven. Maar het zal haar altijd blijven achtervolgen en pijn doen. Maar als een vrouw vreemdgaat, zal ze eerder voor hoer uitgescholden worden. Mannen zijn vaak genadelozer dan vrouwen, en vergeven dus niet zo vaak. En mannen willen dingen graag vergeten en niet herinneren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goed antwoord Anissa12.

Andere antwoorden (1)

De uitdrukking is: " Ik vergeef het je, maar vergeten zal ik het nooit".

Wel vergeven, maar niet vergeten is wanneer je zelf verder wilt na iets wat je heel erg heeft aangegrepen of nadat iemand je heel veel pijn heeft gedaan. Als je constant hieraan blijft denken met veel rancune, dan sta je stil in het leven en groei je niet meer. Sommige dingen zul je nooit kunnen vergeten, maar wel vergeven. Op het moment dat je iemand vergeeft geef je jezelf ook weer ruimte om verder te kunnen. Mannen zijn misschien anders dan vrouwen, maar ik kan me bijna niet voorstellen dat je wel iets kunt vergeten, maar niet vergeven. Als je iets vergeet, dan valt er toch niets meer te vergeven, of zie ik dat verkeerd?!

Mannen zijn veel makkelijker en zijn het allemaal zo weer kwijt. Die zijn niet rancuneus en blijven er niet mee zitten.