Zijn stemmingswisselingen en agressie een duidelijk symptoom dat bij suikerziekte kan horen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
7.9K

Het beste antwoord

Als jubilerend diabeet(25 jaar) kan ik dat volmondig beamen! Als mijn bloedsuikerspiegel erg laag wordt,kan ik zeer agressief zijn,verbaal wel te verstaan. Ook stemmingswisselingen komen dan voor. Mijn dame heeft geleerd daar niet of zeer coulant op te reageren, zodat de vrede bewaard blijft!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ja zeker! Als de bloedsuikerspiegel te laag is , komt dat ook voor net als duizeligheid,hoofdpijn enz. Stemmingswisselingen zijn daar ook een gevolg van en omdat je je beroerd voelt, word je vanzelf agressief.
amc
14 jaar geleden
Volgens de wijzer, hoe herken ik een hypo en een hyper (hoge en lage bloedsuiker) wel. Ik heb ooit bij een jongen ervaren dat hij heel agresief kon reageren, later is bij hem diabetes geconstateerd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oorzaak en gevolg. Correlatie of pseudo correlatie. Ik ken mensen met suiker die zachtmoedig zijn. Ik ken mensen zonder suiker die zo aggressief zijn dat ze al gaan stampen als je kijkt. Dus aggressie is geen betrouwbare meter, doe een bloedonderzoek en hang geen synptomen aan een ziekte, daaar wordt de patient ook gek van.
Ja zeer zeker.Bij oudere mensen kun je het heel gauw merken ze kunnen dan ook erg wantrouwig en humeurig zijn.Terwijl ze normaal gesproken altijd een goed humeur hebben en ook zin in het leven.