Ik ben nu (denk ik) voor de 2e keer ongesteld.. Maar het is bruin in plaats van rood en ik heb geen buikpijn?

Ik heb geen buijpijn, maar er kont wel bruin spul uit mijn vagina. Is dit een soort voorprogramma ofzo? Is dit überhaupt wel normaal?
Alvast bedankt xx

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.7K

Antwoorden (3)

:lol: - wat zeg je dat leuk.

Maar ja, dat is inderdaad een soort ' voorprogramma' . De eerste keren dat je ongesteld bent, verlies je eigenlijk weinig meer dan een klein beetje oud, bruin bloed. Als je goed kijkt zie je dat het kleine ' velletjes' zijn ; stukjes oud baarmoederslijmvlies, waar je soms heel lang over hebt gedaan om dat op te bouwen, dat dus niet vers meer is.

Met elke volgende keer dat je menstrueert zal er wat meer vers bloed bij komen, en hoewel je ook dan die 'velletjes' nog kunt vinden, vormen ze niet meer de hoofdmoot. Alleen de eerste en laatste dagen zul je dan nog wat bruin bloed verliezen.

Helemaal normaal dus, en niks om je zorgen over te maken. Het duurt gewoon even voor het allemaal 'goed op gang' is gekomen. Buikpijn is helemaal niet noodzakelijk ; lang niet alle vrouwen hebben daar last van. Wees maar blij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kan jij mij aub uitleggen waar het begrip' oud bloed' vandaan komt. Ik lees het zo vaak, maar kan me niet bedenken, wie dat verzonnen heeft en op basis waarvan.
Het zal wel te maken hebben dan bloed roestkleurig opdroogt en dat wordt dan als oud bloed bestempeld.
Terwijl het eigenlijk een minimale bloedstoom is vermengt met afscheiding. En dat geeft die kleur in welke verhouding dan ook.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je helemaal gelijk in. Oud bloed wordt voornamelijk gebruikt in contrast met 'vers bloed' , dat dun en helderrood van kleur is. Is bloed dikker en bruin van kleur, dan spreken we van oud bloed. Dat het strikt genomen niet helemaal 100 % (oud) bloed is, klopt volgens mij wel. Misschien zeggen we dat vooral om aan te geven dat het onschadelijk is / geen kwaad kan. Tenzij het uit open wonden komt stromen natuurlijk......
je bent inderdaad ongesteld en dit is heel normaal. Je zal na verloop van tijd merken dat het echt bloed is en waarschijnlijk meer gaat worden. Succes!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jep je 2de ongesteldheid is begonnen,

Dit is een minimale bloedstoom is vermengt met afscheiding. En dat geeft die kleur in welke verhouding dan ook.

Het zal van licht naar donker gaan en dan volledig rood en dan wordt het weer lichter. Tot dat er geen bloed meer is.

En krampen krijg je niet altijd. En soms is het erger dan anders. Is geen pijl op te trekken.