Hoe zeg je sorry als je geen excuus hebt?

Ik zit met het volgende probleem.

Ik zit met een project op school waar ik aan werk, en heb er nu al iets minder dan 3 weken niet aan gewerkt. Ik heb last van wat ik zelf struisvogelpolitiek noem, ik ga niet, omdat ik geen idee heb hoe ik moet uitleggen dat ik vorige keer niet gegaan ben. Hoe excuseer je je voor iets waar je geen excuus/verklaring voor hebt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Dat je:
- spijt heb dat je door omstandigheden er niet aan kon werken
- Probeer zo duidelijk je probleem/excuus te omschrijven zodat de ander er ook in kan leven
- dat je de rest van de tijd meer tijd/werk in ga steken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
thx iedereen

Andere antwoorden (3)

Zeg gewoon dat wat je nu hier zegt. Iedereen begrijpt dat wel
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je echt oprecht spijt moet je dat zeggen, en de eventuele consequenties aanvaarden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jij kunt dat wel eufemistisch struisvogelpolitiek noemen,
maar het is gewoon lafheid!

Lafheid = weinig moed.
Geef lef genoeg om de gevolgen van je daden
te accepteren.

Daar valt nauwelijks advies over te geven.

Begin maar eens om in te zien dat je met een
dergelijke houding nergens komt. Nooit.

Je gaat gewoon.
Je verzint al dan niet smoezen, moet je zelf weten.
Maar je gaat en je zegt : en de vorige keer
durfde ik niet omdat ik geen smoezen wist te verzinnen.

En nu ben ik er: Wat kan ik doen om het goed te maken?