Valt de huisarts en de medicijnenen die hij voorschrijft onder het verhoogde eigen risico ?

Onderdeel van de bezuinigingsoperatie van de regering betreft het eigen risico in de zorg. Die gaat naar € 220,-
Huisarts viel daar voorheen niet onder. Blijft dat zo ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

Ik betaal al een tijdje eigen risico voor door de huisarts voorgeschreven medicijnen

Toegevoegd na 8 minuten:
Consult voor de huisarts zelf hoef je geloof ik niet te betalen. Ik heb dat nooit ergens zien staan op een rekening
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, dit blijft zo. Net als oa verloskundige zorg.
Zie link voor meer informatie

Toegevoegd na 1 minuut:
Zoals al eerder geantwoord, medicijnen vallen er niet onder.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Medicijnen vallen wel onder je eigen risico.
Dat de huisarts per consult geld kosten is nog niet aan de orde. Zíj moetrn bezuinigen. Dat kan door een kleinete praktijkruimte huren, een assistente minder, kortere consulten, bepaalde taken niet meer doen, etc.
Hóe ze het gaan doen is nog niet duidelijk. Wellicht bedenkrn ze nog wel dat we bv €5 per consult moeten betalen, maar gezien de huisarts laagdrempelig moet zijn en voor iedereen toegankelijk is dit een twistpunt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, duh, dat snap ik. De huisartsen zijn er niet voor liefdadigheidswerk.
Daarom zeg ik ook, als ze kortere consulten doen, kunnen ze er meer op een dag en vangen ze meer. Voor de duidelijkheid, het is nog niet waarschijnlijk dat ze dit doen. Het is wel logisch dat ze voor elk consult betaald krijgen. Alleen niet rechtstreeks uit je portomonaie. Je !!!! Waren een beetje over de top. Maar afijn, als t de vraagsteller helpt...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een ding is zeker als dit allemaal doorgaat. De kosten voor de zorgverzekering gaat weer omhoog en wie kan dat betalen? Juist, jij en ik. Ik word nu voor mijn diabetes begeleidt door de praktijkondersteuner van de huisarts. Als hij hier geen geld meer voor krijgt moet ik hiervoor naar het ziekenhuis. Het tarief voor de internist is weet ik het hoeveel hoger dan voor de praktijkondersteuner. Voor 2013 voorspel ik dan ook dat de zorgpremie en het eigen risico weer flink duurder worden, we geen recht meer hebben op fysiotherapie, dieetadviezen, en zo meer en dat er steeds minder medicijnen vergoed worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als de consulten korter worden kunnen ze meer patienten aannemen en zo extra geld binnen krijgen. Echt bevorderlijk voor goede zorg is dat natuurlijk niet. Je over de toppe!!!! zijn je vergeven. ;-)