Met tong in gat van verstandskies voelen, waarom doen mensen dat?

Gisteren is er een verstandskies bij mij getrokken en nu betrap ik mezelf steeds dat ik met mijn tong over het gat ga waar de kies gezeten heeft.

Ik weet dat meer mensen dit doen, maar waarom doen mensen dat eigenlijk?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Ramptoerisme van je tong?

Ik denk dat het een soort tijdelijke tic is, er is wat veranderd in je mond en dat moet je dan telkens even voelen?
Mijn baby heeft pas tandjes en hij voelt er ook telkens aan. Met een gat is dit wellicht omgekeerd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ Ramptoerisme :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha, leuk antwoord+
Dit is een reactie opdat je iets mist in je mond. Normalitair drukt je tong lichtelijk tegen je verstandskies aan maar nu die weg is 'klopt er iets niet' in je mond. Je tong beheerst je mond want je hebt natuurlijk geen ogen in je mond, de tong gaat automatisch op onderzoek uit.