Pijn in slokdarm of longen hoe kan het?

van de week moet ik weer eens naar de dokter omdat ik af en toe (2x per maand) inneens het gevoel heb dat mijn longen heel erg pijn doen. maar als ik drink word het iets minder dus het zou ook slokdarm kunnen zijn.
als ik lig word het erger als ik zit gaat het wel.
wat zou het KUNNEN zijn.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.3K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
38 dgn :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wat vervelend......sterkte daarmee...ga naar een huisarts iig...

Het beste antwoord

Dring bij je dokter aan op verder onderzoek,wij kunnen hier wel allerlei ziektes/aandoeningen opnoemen die bij je klachten passen maar dan ben je niet geholpen.Volgens mij ben je dan zelfs verder van huis omdat je je nog meer zorgen gaat maken.
Alleen een arts kan je zeggen wat je hebt.
Sta op je strepen en leg uit dat je je zorgen maakt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik heb aangedrongen op meer onderzoek.
als ik het na de bevalling ook nog heb moet ik een camera onderzoek ofzo.
lacroscopie maar dan van boven uit :D

Andere antwoorden (8)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In je longen zelf lopen geen zenuwen dus daar kun je niets voelen, je slokdarmwand kan geïrriteerd zijn of ontstoken misschien.
Het kan zijn dat de klep tussen je maag en je slokdarm een beetje lekt en als je ligt loopt er dan wat maagzuur in je slokdarm, als je dan gaat zitten zakt het weer je maag in.
Dit is slechts een hypothese van een onkundige, maar gelukkig was je zelf al van plan om naar de dokter te gaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het kan soms zelfs vanuit je galblaas vandaan komen, een galsteen koliek geeft ook klachten in de borststreek
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb je geen last van zuurbranden, daar kun je behoorlijk last van hebben in je slokdarm.
Je loopt wel op alle dagen.. :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Weet je zeker dat het je ribben niet zijn? Je longen hebben geen gevoelszenuwen.
Pijn in de ribben is niet abnormaal in jouw stadium van zwangerschap, maar toch maar even aan je dokter vragen.
14 jaar geleden
Goed dat je naar de dokter gaat, dat moet je inderdaad zo snel mogelijk doen. Maar je bent toch zwanger? Zou het daar niet mee te maken kunnen hebben? Zuurbranden omdat de baby ergens op drukt of zo. Als je niet zwanger zou zijn, zou ik zeggen dat het een hernia hiata zou kunnen zijn. Het lijkt erg veel op de klachten die mijn man heeft en die heeft deze aandoening. Waar overigens goed mee te leven valt (volgens hem).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
voor mij komt dit ook over als een klacht van stress
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het klinkt als reflux klachten en komt vaak voor bij zwangere vrouwen. Een herkenbaar symptoom is het erger worden bij liggen. Er zijn prima medicijnen voor die ook prima gebruikt kunnen worden bij de zwangerschap. Een afspraak bij de huisarts is prima om het zeker te weten, maar de apotheek kan je ook helpen.