Hoe zet ik theoretische kennis om in de praktijk?

Ik heb heel veel theoretische kennis, veel gelezen, veel gestudeerd. Maar om de een of andere reden lukt het me vaak niet om deze kennis in de praktijk te gebruiken, of om te zetten in een functioneel gebruik.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.9K

Antwoorden (2)

Het is inderdaad niet heel simpel om theoretische kennis in de praktijk om te zetten.
Zie het zo: Ik kan lezen hoe je moet jongleren. Wanneer je welke bal moet opvangen en wanneer je welke bal weer op moet gooien. Je kunt de kennis opdoen over onder welke hoek je de ballen moet gooien en hoe hard, hoe hoog.
Maar om het in de praktijk te doen, zul je heel veel moeten oefenen. Steeds die ballen laten vallen, tot je VOELT hoe je de bal moet gooien.

Je ziet met dit voorbeeld dat praktijk iets heel ander is dan theorie. Om dus je kennis in de praktijk toe te passen moet je steeds een stukje kennis kiezen en daarmee gaan oefenen. Net zo lang tot je het gevoel voor de uitvoering hebt in de praktijk. Daarna kun je dan verder met het volgende stukje kennis.

Hoe dan ook kost het dus heel veel tijd en inspanning en zonder oefening heb je in de praktijk dus erg weinig aan theoretische kennis...

Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Juist, oefenen. +
Door de DOEN.

Het hangt er natuurlijk van af over wat voor soort kennis het gaat.

Je kunt wel veel weten, in de zin van: weetjes hebben.
Dan kun je dus goed aan kwissen mee doen.
Dat is voor sommige mensen een hobby waar best mee te verdienen valt.

Voor de rest is het toch meestal: DOEN!