Werkt Molkosan tegen een betere stoelgang?

Moet vaak en onregelmatig naar het toilet. Soort van spastische darm. In mijn beroep heb ik niet altijd een toilet beschikbaar en dat kan dus een probleem vormen. Werkt Molkosan, of kent iemand een middeltje dat wel werkt?

Toegevoegd na 1 uur:
heb overigens nooit geen andere medicijnen gebruikt, dus deze klacht is geen gevolg van medicijngebruik uit het verleden.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
9.4K

Het beste antwoord

Molkosan werkt NIET tegen een spastische darm en zal je stoelgang dus niet verbeteren.

Vermijd het drinken van koffie koffie, het eten van vet voedsel, pittige gerechten en eten waar veel zuur in zit zoals citrusvruchten, azijn maar ook tomaten. Een zoetstof als sorbitol verergert vaak een spastische darm.

Eet geen witte meel producten zoals macaroni, spaghettig, witte rijst, wit brood, etc. Gebruik altijd meergranen producten.

Als je last hebt van diarree gebruik dan bosbessensap, verkrijgbaar als Roosvicee stop of drink rijstewater.

Een spastische darm wordt veelal verergerd door stress, het is belangrijk je te leren ontspannen. Verdiep je in ontspanningsoefeningen, yoga kan heel heilzaam zijn. Zorg dat je voldoende water drinkt (1,5 liter per dag) en dat je voldoende lichaamsbeweging krijgt. Zorg voor variatie in je voeding.

Veel mensen hebben baat bij Aloë Vera drank. Tik dat even in op google, want ik weet zo gauw niet waar je dit kunt verkrijgen. Het is in ieder geval de moeite van het proberen waard. Homeopatisch is het ook te behandelen, maar daarmee moet je zelf niet rommelen, hetzelfde geldt voor kruidentherapie (fytotherapie) en andere natuurlijke middelen. Het probleem is dat in tegenstelling tot de reguliere geneeskunde er niet één middeltje bestaat dat voor iedereen werkt, ieder mens is uniek en iedere klacht heeft bij ieder uniek mens weer een andere oorzaak.

Je kunt wel probiotische drankjes proberen als yakult of de goedkopere huismerken met dezelfde werking van bijv. de Lidle, Jumbo of Hoogvliet. Het middel Aciforce Probioticum van A.Vogel herstelt je darmflora, dit kun je veilig proberen. Verkrijgbaar bij de drogist.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Nee dat helpt niet... Wellicht heb je in je leven al een tijdje antidepressiva gehad en een bijwerking is dat je spastische darmen krijgt... Molkosan helpt daar niet tegen... Ik weet niet wat dan wel helpt, want ik weet het, dat het shit is een spastische darm...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat jij een ander beroep moet zoeken. Zo niet, dan gaat het van kwaad tot erger. Ik ken geen middeltjes, die je poepen beheersbaar houden, wel middelen die je helpen als het geheel vastzit, maar dan krijg je aandrang en dan moet je gaan. Het is een serieuze zaak.