Is het mogelijk dat ik nog groei?

We hadden onlangs een medisch onderzoek. De dokter zei dat ik misschien nog maar enkele cm zou groeien. Ik ben gestopt (maar 1 cm gegroeid in 2 jaar) met groeien nadat ik mijn menstruatie had. Ik ben nu nog maar 157,4 en ben 14 jaar (een meisje). Zou ik nog een groeispurt kunnen krijgen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zou , aan je arts kunnen vragen of hij je doorstuurt , er zijn onder voorwaarden behandelingen mogelijk met groei hormoon preparaten . Maar met een hakje, of zo is er nix mis mee , succes

Het beste antwoord

Je bent pas 14 jaar. Groeispurt of niet, je bent pas helemaal uitgegroeit op je 23e. Dan ben je lichamelijk helemaal uitgegroeit en dus (zogenaamd) volwassen.

Ik ben nu 27 en 1,82 lang. Maar toen ik 14 was, was ik een stuk kleiner. En ik heb geen groeispurt gehad, dat verschilt per persoon.

Ga je zorgen maken over je lengte als je een stuk ouder bent.

Sccs.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik hoop het in ieder geval!

Andere antwoorden (2)

Ik hoop het natuurlijk wel voor je, maar als de dokter zegt dat je waarschijnlijk nog maar enkele centimers zal groeien zou ik dit maar van hem aannemen ( ook al is dit misschien niet leuk ) Hij is tenslotte de expert..!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Normaal gezien krijg je nu geen groeispurt meer. De dokter heeft gelijk. De meeste meisjes hebben rond hun eerste menstruatie het grootste deel van de lengte groei al achter de rug. Na de eerste menstruatie groeit een meisje nog slechts enkele centimeters.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
amigo
12 jaar geleden
(helaas voor jou) geheel correct dit antwoord, +