Wat is de beste vervanger voor Natusan zalf?

Ik heb nog een pot Natusan, die stevige vette zalf! Speciaal voor kloven in de hakken en barsten in de vingers gebruik ik die. Maar helaas is deze nergens meer te koop! Weet iemand een goed alternatief? Ik hen al necesse en helosan, maar dat komt niet goed overeen. Help!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
12.2K

Antwoorden (6)

Uiercreme,niet de zalf want die is ook erg vettig.
De creme helpt bij mij erg goed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Natusan zinkzalf, die is in tubes te koop.
Amadea
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zinkzalf heeft een andere werking, werkt meer beschermend, en heeft soms een licht uitdrogend effect, is meer geschikt voor bv luieruitslag of bij exceem.
Zinkzalf i.c.m. Vaseline zou wel iets kunnen helpen, maar is toch niet vergelijkbaar
Scholl hielklovencreme werkt uitstekend en is te koop bij de drogist.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Purol vind ik ideaal, wel de vette versie dan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De Lanoline crème van Dr. E.J. Swaab is heel prettig. Het bevat natuurlijke Lanoline en het natuurlijke Wolvet. Geschikt voor de zeer droge en schrale huid. Dankzij het vettende beschermlaagje en de hydratatie krijgt de huid de gelegenheid om te herstellen. Dr. Swaab crèmes zijn verkrijgbaar bij alle grotere drogisterijen.

Maar als je echt last hebt van kloven kan je ook baat hebben bij een crème met urea/ureum.
Middelen met ureum zorgen voor opname van water door de huid, hierdoor wordt de bovenste laag van de huid weker. Dit zorgt ervoor dat de kloven, schilfering en branderigheid van de huid sneller verbeteren. De stof zorgt er ook voor dat de huid soepel blijft en niet verder uitdroogt. Enkele merken zijn bijvoorbeeld: Dr. Swaab Glyca handcrème met Urea, Ureum 5% lotion of Ureum 5% crème van de Samenwerkende Apothekers.

Bij de tweede bron vind je meer informatie over kloven etc., lees dat eens door.
Loop eens naar binnen bij de apotheek, vraag dan advies over crème voor kloven. En laat je niet een al te dure crème aansmeren, een generiek middel is meestal even goed als een merkcrème.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik gebruik graag een body butter van cacaoboter meestal met een heerlijk aroma van wilde vanille of andere heerlijke geuren die lichaamsboter is zo verzorgend en is zo vettig dat het voor alles geschikt is ook voor de ruwe plekken op elleboog en knieen en natuurlijk uw voeten en andere probleemzones of extreem droge huid ,deze lichaamsboter kan je kopen in een alternatieve shop of esoterische zaak of ook online terug te vinden samen met allerlei vitamines een extra goeie vochtinbrenger zonder allergenen ....