Kun je na het bloedprikken erg moe worden ?

Ik moest vanochtent bloed prikken.
En nu ben ik echt dood moe.
Komt dit door het bloed prikken ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
30K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eerder van eventuele stress dan van het bloedverlies, dat merk je niet.

Het beste antwoord

Van veel bloedverlies kan je natuurlijk moe worden, maar van die paar kleine buisjes bloed niet.

Nu reageert elk mensenlichaam natuurlijk anders op iets, dus zou het niet kunnen dat je heel erg opzag tegen dat bloedprikken, en je er zenuwachtig voor hebt gemaakt en dat je lichaam nu ontspant daarvan?
Misschien had je de avond ervoor weinig geslapen?

Zo kan ik nog wel wat mogelijke redenen verzinnen. Maar dat het daadwerkelijke t prikken of dat bloed wat afgenomen is de oorzaak is lijkt me onwaarschijnlijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Als je bloed gedoneerd hebt (500ml) dan kan je daar moe van zijn. Van een buisje bloed mag je eigenlijk geen last hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sommige mensen kunnen daar moe van worden maar het kan ook een andere oorzaak hebben.
Maar daarvoor zul jij je huisarts moeten raadplegen.
12 jaar geleden
Ligt er aan hoeveel buisjes bloed ze hebben afgenomen. Als het er veel waren, dan kan je daar moe van zijn.
Maar het kan ook zijn dat je toch een beetje nerveus was en dat komt nu los. Lekker gaan slapen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat kan als je er veel stress door hebt ervaren en zeker als je er van te voren ook al tegenop zag om het te laten doen. Dan zal je waarschijnlijk ook slecht hebben geslapen.