mijn broers willen altijd alles over me weten en ik wil privacy hebben dus wat moet ik doen?

ik heb ze al vertelt dat ik privacy wil en dat ze op zich zelf moeten letten ze zijn wel aardig maar MOETEN per se weten wat ik doe en daar word ik gek van en mn ouders zeggen er ook niks van en als ik het ze zeg zegt mn moeder heb je iets te verbergen dan?? en dat haat ik dus iemand advies???????????? bedankt

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

Hey, als een van de twee broers van mijn 2 zusjes vind (vond) ik het ook altijd belangrijk om te weten wat hun bezighield. Aan de ene kant is dat gewoon interesse, maar aan de andere kant ook een drang naar bescherming. Kortom, ze willen gewoon niet dat jou iets overkomt.
Nu weet ik jou precieze gezinssituatie met leeftijden niet, maar op een gegeven moment moeten ze wel inzien dat je, ondanks dat jij het kleine zusje bent, ook je eigen leven hebt.
Tegenwoordig zie ik mijn zusjes zo weinig dat ik ze wel eens wat meer zou willen zien, en dat is wederzijds. Het is dus niet iets waar je altijd last van zult hebben. Zodra zij (of jij) uit huis gaan ga je gewoon je eigen gang, dan heb je gewoon je eigen leven. Zolang je nog in één huis woont is dat natuurlijk wat lastig.
Als ik jou was zou ik gewoon een beetje vaag antwoorden, iets als: 'gewoon, meidendingen doen'. Ze kunnen je niet dwingen alles te vertellen, en als je moeder vraagt of je iets te verbergen hebt, dan kan je gewoon herhalen dat het meidendingen zijn, en als ze het dan nog wilt weten dat je dan alleen aan haar vertelt wat je doet (al lees je gewoon een boek).
Ik snap dus best dat het vervelend kan zijn, maar probeer er ook de goede kanten van te zien, een goeie relatie tussen broers/zussen is echt heel leuk! Veel beter dan een verstoorde relatie of een relatie met onuitgesproken irritaties..

Ik hoop dat je er wat aan hebt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Doen ze dat omdat ze bezorgd zijn
of doen ze dat omdat ze vinden dat ze jou in de gaten moeten houden??
Daar heb je als 11-jarige niet zo'n behoefte aan.

Je kunt twee dingen doen:
- rare en extreme dingen vertellen die helemaal niet waar zijn:" zoenen met tien jongens" een televisie-interview gedaan op straat, naar de sex-shop geweest enz. enz. verzin maar de raarste dingen.

- zo weinig mogelijk vertellen en het heel algemeen houden. Een meidenblad gelezen, make-up geprobeerd etc.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Koop een iphone