Wat is het belang van de directe omgeving voor een individu?

Wat dachten de bekende filosofen, wetenschappers en therapeuten hierover (het liefst met citaten) ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.4K
crispy
12 jaar geleden
Oh interessant. Ben je een werkstuk aan't maken hierover?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, maar ik ken nergens geschikte citaten vinden terwijl ik eigenlijk had gedacht dat hier wel veel wijze woorden aan gespendeerd zouden zijn.

Het beste antwoord

De directe omgeving is heel belangrijk voor je opvoeding. Gecombineerd met je aangeboren eigenschappen vormen deze twee de basis voor de vorming van je persoonlijkheid.
In wat voor milieu jij bent opgegroeid, doet wat met de omgevingen waar jij je later prettig in zult voelen. Ook de mate waarin je liefde, waardering en troost ontvangt uit je omgeving is belangrijk. Je zoekt bevestiging. Ik denk dat als je die niet kunt ontvangen door allerlei redenen je het moeilijk krijgt met je zelfbeeld.

Het enige citaat wat ik kon vinden wat een beetje hier mee te maken heeft was dit:
"Wij zijn wat anderen zeggen dat wij zijn" Van een Amerikaanse schrijver waarvan ik de naam niet meer weet..... (pc deed stom).
In ieder geval slaat dit dus op hoe jij je zelfbeeld vormt naar de mening van anderen, je toetst als het ware of het wel klopt wat je denkt.Verder zou ik opzoeken over de verschillen van Nurture en Nature. Dat is ook best interessant.

Veel succes met je werkstuk!

(In de engelse versie van dat onderwerp op wikipedia zul je waarschijnlijk veel meer vinden..)

Toegevoegd na 5 minuten:
Zoek eens op "omgeving" op www.citaten.net. Is veel over te vinden, maar weet niet zeker of het allemaal interessant voor je is.