Wat kunnen oudere mensen innemen om stramme spieren en gewrichten te vermijden?

stramme spieren en gewrichten

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

iedere dag n wandelingetje indien mogelijk, is veel effectiever
anneliez
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jammer van die ongemotiveerde min. Een onderbouwde reactie zou veel meer meerwaarde hebben gehad. Dikke plus +1
Rieneke1
12 jaar geleden
heb niet gemind, maar een wandeling kan je moeilijk innemen.
het is dus geen antwoord, maar een reactie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een wandeling is een heel innemende bezigheid, rieneke!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@rieneke: Dat besef ik ook wel dat het 'strikt gezien' geen antwoord op de vraag is. Maar het antwoord waardeer ik daarom des te meer om reden dat een beetje lichaamsbeweging je conditie beter op peil houdt dan een simpel pilletje tegen stramme spieren en gewrichten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Moolkeesje: U weet het weer zo mooi te verwoorden.
Rieneke1
12 jaar geleden
ja tegenxinnig, maar als het als reactie wordt geplaatst komt het toch ook binnen?
wil verder geen zekerd zijn hoor, maar toch ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Uit uw monde waarde TegenXinnig beschouw ik dat als een groot compliment! Heb dank daarvoor!
@rieneke als de ellende al je neus uit komt, is het idd beter de andere openingen droog te houden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Natuurlijk ben je geen zeikerd. En... ja als reactie was het ook binnen gekomen. :-)
anneliez
12 jaar geleden
Sorry, ik vergeet in mn enthousiasme wel eens of het nu een antwoord of een reactie is

Andere antwoorden (5)

Veel bewegen en glucosamine helpt tegen stramme spieren. Maar ook magnesium kan ontspanning brengen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Glucosamine werkt goed bij sommige mensen om de gewrichten soepel te houden.
Dierenartsen geven het al veel langer aan oudere honden. De laatste jaren gebruiken ook steeds meer mensen het.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
glucosamine, maar wel met chondroitine erbij.
visolie helpt ook.
Rieneke1
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En bewegen, veel bewegen.
Rieneke1
12 jaar geleden
ja, maar dat kan je niet innemen keesje ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je iets inslikt moet je ook het 1 en ander bewegen.... oja, en je moet het in te nemen spul ook pakken....da's beweging.... enenenenen blaaaaaaaablablala ;-))))
Rieneke1
12 jaar geleden
welja wendy, ga jij je er ook nog eens tegenaan bemoeien ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, en dat na 3 dagen OOK nog... spuitelf heet dat ;-)))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het gaat over innemen Wendy, niet over spuiten, maar waarom zou je dat doen, als je nog in staat bent te bewegen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Spuiten KAN ook een manier van innemen zijn... maar in de zin van spugen (eruit spuiten) gaat het de weg naar buiten (uitvoegen?)....en ook DAT is weer een beweging...dus....
Mijn bewegingsapparaat werkt mondjesmaat herrM...
Tai Chi gaan doen. Als je me niet gelooft ga dan maar eens in china kijken, daar staan vele 1oo plussers elke morgen oefeningne te doen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Da's ook geen kunst, als je zo'beetje 1,5 miljard inwoners hebt..
Maar ook Tai Chi is toch bewegen? Want daar komt het op neer, bewegen nog een bewegen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan kun je ook zeggen: Marathon lopen. Ik was laatst bij de Marathon in Berlijn en daar liepen talloze 80-plussers bij. Maar Tai Chi is natuurlijk heel goed, voor iedereen.
Rieneke1
12 jaar geleden
tai chi, kan je dat innemen dan? ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ook tai chi, rieneke, is een heel innemende bezigheid!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tai chi is een oosterse bewegingsleer in de Martial Arts. het werkt bovendien preventief op je gezondheid, omdat het niet alleen om beweging gaat maar veel meer dan dat. Ik ben zelf een leerling, daarin, en ik denk dat als je het echt goed wilt weten je het beter aan een lerar kunt vragen. ik kan je wel enkele namen geven als je geinteresseerd bent er meer over te weten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat is fawk, "veel meer dan dat"?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
kijk eens op www.maulany.nl. Wim Maulany legft dat uit op zijn website. Mocht je meer willen weten bel hem dan maar. Of mail hem. Die kan dat beter vertellen dan ik...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geen van mijn aandoeningen staat daar bij, ik ben bang dat die meneer niets voor mij kan betekenen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat het er niet bij staat wil niet zeggen dat het niet zou helpen... Er zijn tienduizenden aandoeningen. Moet hij die allemaal op die site gaan zetten dan? Heb je hem gebeld om het hem persoonlijk te vragen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Moet je wel kunnen staan Forall!
Middelen innemen lijkt mij niet de beste oplossing. Middelen die bij jongere mensen (de gebruikelijke proefpersonen voor geneesmiddelonderzoek) goed werken, blijken vaak bij ouderen of mensen met meerdere aandoeningen veel onverwachte bijwerkingen te hebben. Het beste tegen stramme spieren is een gezonde, actieve levensstijl. Stil zitten (of liggen) gedurende langere tijd veroorzaakt stramme spieren, en verlies van spiermassa in het algemeen. De zwakkere spieren maken ook de kans op vallen groter, met alle gevolgen van dien. Dus (net als bij jongere mensen) het advies: geregeld bewegen Oefen de spieren, zonder het te overdrijven. U hoeft geen wereldkampioen te worden, de spieren moeten alleen goed soepel blijven....