hoe kan ik mezelf mooi vinden? ik ben altijd verdrietig als ik in de spiegel kijk

ik vind mezelf namelijk te dik en wat extra uitleg:
ik ben een meisje van 11jaar 1,42m lang en weeg 46 kilo en ik vind mezelf ook wel watkort is dat zo???

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hou van jezelf dat is belangrijk!

Het beste antwoord

als je jezelf in de spiegel bekijkt kijk dan eens naar wat je wel mooi vindt aan jezelf bij voor beeld je hebt een mooie mond of je benen zijn okee of je hebt leuk haar enz... dan zie je de positieve dingen van jezelf. misschien wordt het dan makkelijker om jezelf te bekijken in de spiegel. probeer positief te kijken en niet alleen aan ik ben dik en lelijk enzo..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
heel erg bedankt <3

Andere antwoorden (7)

Meisje, je bent nog langggg niet uitgegroeid. Geduld is een schone zaak. Het ene meisje krijgt haar groeispurt sneller dan het andere. Het ene meisje wordt op jongere leeftijd voor de eerste keer ongesteld. Echt, er zijn zoveel variaties in de ontwikkeling. Wacht maar af.

Toegevoegd na 1 minuut:
Bij mijn zoon zat een meisje in de klas, gedurende de hele basisschool, en ze was echt veeeel te dik. Toen ze op de middelbare school zat, veranderde ze ineens. Misschien door het vele fietsen naar school, wie zal het zeggen. Ze is nu hartstikke slank, al jaren.

Toegevoegd na 2 minuten:
Misschien is het alleen maar 'puppyvet' wat jij hebt. Dat verdwijnt vanzelf.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Puppyvet, het blijft altijd leuk om te horen hoe andere mensen dat noemen. Bij mij in de omgeving wordt babyvet het vaakst gebruikt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
:)
Je zit nog in ontwikkeling. :)
Als je 13 bent verander je heus wel, maak je maar geen zorgen. <3

En je kan jezelf mooi vinden door voor de spiegel te gaan staan en heel vaak zeggen; Ik ben mooi voor hoe ik ben. :)
Het hielp bij mij, haha. Hoe gênant het ook klinkt. ;p ik zou maar niet voor gaan schamen want NIEMAND ziet jou. ;D
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe je jezelf mooier gaat vinden als je in de spiegel kijkt? Het makkelijkst is om 10 jaar geduld te hebben. Je gaat nog heel veel veranderen in de komende jaren.

Bijna alle kinderen die gaan puberen, vinden zichzelf helemaal niet zo mooi. Maar dat gaat vanzelf weer over. Vraag maar eens aan iemand die je echt vertrouwt (hopelijk je moeder of je vader) of die jou mooi vinden. Ik durf te wedden dat die jou prachtig vinden!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En naast alle goede adviezen die al gegeven zijn. De modellen in de tijdschriften zijn in het echt ook niet zo mooi hoor, met de computer kan veel weggewerkt worden.
Helaas vergeten veel mensen dat als ze naar al die mooie lijven en gladde gezichten kijken
anneliez
12 jaar geleden
Kimath
12 jaar geleden
voor het Photoshoppen zitten ze ook al 1-2 uur in haar en make up.
Wat je denkt over jezelf is gekleurd door wat je hebt gelezen/geleerd over 'hoe het zou moeten zijn'.
De vraag is natuurlijk hoe 'waar' dit is ?
Dikte/lengte/gewicht is cultureel bepaald. Het is logisch dat je door je omgeving gewaardeerd wilt worden maar je 'omgeving' gaat ook alleen maar uit wat 'algemeen bepaald is' dus hoeveel waarde moet je daar aan hechten ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
lieve meid, als je 20 bent dan denk je; waar heb ik me zo druk om gemaakt. Om wat anderen van mij denken? Of omdat ik niet mooi ben?
En dan lach je om je onzekerheid.

maar daar heb je nu helemaal niets aan, ik weet het..eigenlijk is dit berichtje typen als typen voor dovemansoren..want je filtert de positieve berichtjes waarschijnlijk toch weg.

Je bent prachtig zoals je bent! Maar helaas zit een puberbrein zo in elkaar dat als 100 mensen zeggen dat je mooi bent, en 1 rotjongetje zegt dat je dik en lelijk bent, je die 100 complimenten bent vergeten en helaas alleen die van dat jochie hebt onthouden en je weer de hele dag je rot voelt.........En dan te bedenken dat het rotjochie het niet zegt omdat hij het meent, maar enkel om jou te pesten, en dat terwijl die andere mensen ( bijv. je moeder ) het van harte wel menen!

Schrijf alsjeblieft op dat je mooi bent en lees het elke dag terug,

En je bent ook zeker niet kort ,maar ook daar is niets over te zeggen als je nog in de groei bent!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dit is heel mooi gezegd,en helaas weer één slechte of rot opmerking en je bent alle complimenten vergeten,
kijk eens naar jezelf ,van binnen uit.
je bent mooi van binnen en DAT is het aller belangrijkste
Het probleem zit in je vraag: Je hebt een totaal foutief begrip over wat 'mooi' betekent, omdat je denkt dat het een universeel woord is terwijl je het net met je eigen mening helemaal persoonlijk invult.

Vervolgens stel je het woord mooi gelijk aan gelukkig of vreugdevol, omdat je verdrietig als tegenpool gebruikt.

Hoe kun je nu verdriet gelijkstellen aan het woord lelijk?

Als je daarover nadenkt en erover praat met andere mensen, zul je ontdekken dat er ook een individueel begrip mooi bestaat. Zoniet zul je immers alle mensen die oud worden veroordelen om de rest van hun leven verdrietig te worden als zij in de spiegel zullen kijken.

Of denk aan het sprookje:

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand... Wie is de mooiste van het land?

Een ander meisje werd door de spiegel als mooier beschouwd, en dat liet de vrouw in kwestie zo in woede ontaarden dat ze een moordenaar werd. Terwijl het meisje in kwestie ook maar tijdelijk mooi was, en misschien meer problemen zal hebben met lelijk worden als een lelijk eendje zoals jij (volgens je eigen woorden) die zal uitgroeien tot een mooie zwaan (als je juist leert kijken naar innerlijke schoonheid en daarin durft onbaatzuchtig groeien en anderen ook liefdevol hun eigen schoonheid gunt).

Zit eens niet stil en wees eens niet mooi maar gewoon jezelf!

rebels Van Belletje uit Bellegoed Bellegem