Een vraag over definitief ontharen, welke is nu goed?

Wil gewoon heel mn lichaam definitief laten ontharen omdat ik het zat ben steeds weg te halen.
Maar je hebt zo veel verschillende apparaten, ipl, diode, alexandrite.. Welke moet ik nu kiezen?
Heb een getinte huid..

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ritsuka
12 jaar geleden
Alles? Ook hoofdhaar, wimpers en wenkbrauwen?

Het beste antwoord

Met een goede laser kan je gemiddeld 90% lichaamsharen voorgoed weghalen door met een gerichte straal de haarwortel letterlijk te verbranden zodat in die porie nooit nog een haartje groeit. Mensen met een lichte huid en donkere haren hebben hierbij een voordeel omdat de laser, die zoekt naar pigmenten, het haartje dan beter ziet.

Het voordeel hiervan is dat de laser enkel de haarwortel treft en de rest van je huid ongemoeid laat. Omdat een haar in verschillende fasen groeit en na twee maanden haartjes opkomen die bij de eerste behandeling nog niet zichtbaar waren, heb je meestal 3 tot 6 sessies nodig voor je van permanente ontharing kan spreken.

Het nadeel is evenwel dat ook de opperhuid pigmenten bevat. Hoe meer pigmenten er zijn, hoe moeilijker het voor de laser is om haar te onderscheiden van huid. Daardoor verhoogt de kans op op schade zoals pigmentvlekjes, littekens, verbranding. Al verschilt dat ook wel een beetje naargelang het soort laser: de YAG- en de diodelaser boeken doorgaans vrij goede resultaten bij mediterrane types (70% van de haargroei kan hier definitief worden verwijderd). De robijn- en de alexandrietlaser zijn minder geschikt voor de donkere huid.
fremar