Soms als ik in de middag een beetje ga slapen en ik sta op, ben ik juist vermoeider dan eerst. Hoe komt dit?

Voor het slapen ben ik een beetje moe, dus wil ik uitrusten maar als ik dan 1-2 uurtjes later wakker word, ben ik vermoeider. Is dit normaal?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Een middagdutje kan gezond zijn, maar
moet dan niet langer duren dan 45 min. tot een uur.

Dus zet die wekker!

Ik vind het niet normaal als een 13 jarig kind behoefte heeft aan een middagdutje.
Je kunt beter een uurtje gaan fietsen of buiten spelen.
Dan voel je je daarna vast veel minder moe!

En dan 's avonds op tijd naar bed.

Genoeg slapen is heel belangrijk, maar dan wel van
09.00 uur tot 07.00 uur bijvoorbeeld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ik geen 11+ uur slaap heb, dan ben ik niet uitgerust genoeg voor school.. ik weet niet hoe dat komt. Plusje voor je antwoord trouwens.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daarom zeg ik: van 09.00 uur tot 07.00 uur.
En als dat niet genoeg is en je maakt je zorgen:
HUP naar de dokter.

Andere antwoorden (2)

Volgens je profiel ben je pas 13 jaar, je zou dan eigenlijk genoeg energie moeten hebben en geen middagdutje nodig hebben.
Ga je 's avonds wel op tijd naar bed,als je genoeg nachtrust gehad hebt zou je geen middag dutje nodig moeten hebben.
Heb je 's nachts genoeg geslapen dan zou ik eerst eens proberen om niet aan de middag dutjes toe te geven, je raakt daar snel aan gewend, blijf je toch zo moe is t misschien beter om even langs de huisarts te gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat ligt er aan of je gewekt wordt door een wekker of dat je vanzelf wakker wordt. In het laatste geval is bovenstaand antwoord een goede.

In het geval van wakker worden door de wekker, kan het zijn dat je je slaapcyclus niet hebt afgemaakt en ontwaakt vanuit de 'diepe slaap'. Dit is stadium 3 en 4. Hierover kun je meer lezen in bijgevoegde bron. Er bestaan ook wekkers die je slaapcyclus uitrekenen en je op het juiste moment wakker maken, zodat je de cyclus hebt afgerond voor een bepaalde tijd die je zelf opgeeft.